Repositorio Dspace

Počítačové animace a simulace elektrolýzy a galvanického článku jako prostředek podpory názornosti ve výuce chemie na střední škole

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Henychová, Hana cze
dc.contributor.author Machková, Veronika cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T13:54:55Z
dc.date.available 2025-12-05T13:54:55Z
dc.date.issued 2023 cze
dc.identifier.issn 1210-3349 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1968
dc.description.abstract Počítačové simulace jsou dobrým příkladem využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů. Umožňují žákům, aby získali detailní pohled na princip reálného studovaného systému a nabízejí tak nové možnosti podpory výuky. S rostoucí dostupností online simulací vyvstává problém jejich výběru pro konkrétní výukovou situaci. Tento příspěvek se zaměřuje na zmapování kritérií pro hodnocení počítačových simulací na příkladu elektrolýzy a galvanického článku jako dvou důležitých témat učiva elektrochemie. Kritéria hodnocení byla vybrána na základě analýzy několika výzkumných studií provedených v oblasti aplikace simulací do výuky chemie. Tato kritéria byla následně použita k hodnocení online dostupných simulací elektrolýzy a galvanického článku. Z výsledků vyplynulo, že hodnocené počítačové simulace jsou vhodné pro výuku elektrochemie na střední škole. cze
dc.format p. 2-11 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher SPN-pedagogické nakladatelství cze
dc.relation.ispartof Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách, volume 32, issue: 2 cze
dc.subject Výuka chemie cze
dc.subject počítačová simulace cze
dc.subject elektrolýza cze
dc.subject galvanický článek cze
dc.subject Chemistry education eng
dc.subject computer simulation eng
dc.subject electrolysis eng
dc.subject galvanic cells eng
dc.title Počítačové animace a simulace elektrolýzy a galvanického článku jako prostředek podpory názornosti ve výuce chemie na střední škole cze
dc.title.alternative Computer Animations and Simulations of Electrolysis and Galvanic Cells As a Means of Supporting Visualization in High School Chemistry Teaching eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43880560 cze
dc.identifier.doi 10.14712/25337556.2023.2.1 cze
dc.description.abstract-translated Computer simulations are a good example of the use of ICT in teaching science subjects. They allow students to have a more detailed view of the principle of the real system under study and thus offer new possibilities to support teaching. However, with the increasing availability of online simulations, the problem of selecting them for a specific teaching situation arises. This paper focuses on the mapping of criteria for the evaluation of computer simulations, using the example of electrolysis and galvanic cell as important representatives of the electrochemistry curriculum. The evaluation criteria were selected based on the analysis of several research studies conducted in the field of the application of simulations to chemistry teaching. These criteria were then used to evaluate the cocreated online available simulations of electrolysis and galvanic cell. From the results of the fulfillment of the selected criteria, computer simulations for teaching electrochemistry in high school are recommended. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/194 cze
dc.relation.publisherversion https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/194 cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta