| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Henychová, Hana | cze |
| dc.contributor.author | Machková, Veronika | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T13:54:55Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T13:54:55Z | |
| dc.date.issued | 2023 | cze |
| dc.identifier.issn | 1210-3349 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/1968 | |
| dc.description.abstract | Počítačové simulace jsou dobrým příkladem využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů. Umožňují žákům, aby získali detailní pohled na princip reálného studovaného systému a nabízejí tak nové možnosti podpory výuky. S rostoucí dostupností online simulací vyvstává problém jejich výběru pro konkrétní výukovou situaci. Tento příspěvek se zaměřuje na zmapování kritérií pro hodnocení počítačových simulací na příkladu elektrolýzy a galvanického článku jako dvou důležitých témat učiva elektrochemie. Kritéria hodnocení byla vybrána na základě analýzy několika výzkumných studií provedených v oblasti aplikace simulací do výuky chemie. Tato kritéria byla následně použita k hodnocení online dostupných simulací elektrolýzy a galvanického článku. Z výsledků vyplynulo, že hodnocené počítačové simulace jsou vhodné pro výuku elektrochemie na střední škole. | cze |
| dc.format | p. 2-11 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | SPN-pedagogické nakladatelství | cze |
| dc.relation.ispartof | Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách, volume 32, issue: 2 | cze |
| dc.subject | Výuka chemie | cze |
| dc.subject | počítačová simulace | cze |
| dc.subject | elektrolýza | cze |
| dc.subject | galvanický článek | cze |
| dc.subject | Chemistry education | eng |
| dc.subject | computer simulation | eng |
| dc.subject | electrolysis | eng |
| dc.subject | galvanic cells | eng |
| dc.title | Počítačové animace a simulace elektrolýzy a galvanického článku jako prostředek podpory názornosti ve výuce chemie na střední škole | cze |
| dc.title.alternative | Computer Animations and Simulations of Electrolysis and Galvanic Cells As a Means of Supporting Visualization in High School Chemistry Teaching | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43880560 | cze |
| dc.identifier.doi | 10.14712/25337556.2023.2.1 | cze |
| dc.description.abstract-translated | Computer simulations are a good example of the use of ICT in teaching science subjects. They allow students to have a more detailed view of the principle of the real system under study and thus offer new possibilities to support teaching. However, with the increasing availability of online simulations, the problem of selecting them for a specific teaching situation arises. This paper focuses on the mapping of criteria for the evaluation of computer simulations, using the example of electrolysis and galvanic cell as important representatives of the electrochemistry curriculum. The evaluation criteria were selected based on the analysis of several research studies conducted in the field of the application of simulations to chemistry teaching. These criteria were then used to evaluate the cocreated online available simulations of electrolysis and galvanic cell. From the results of the fulfillment of the selected criteria, computer simulations for teaching electrochemistry in high school are recommended. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/194 | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/194 | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |