Аннотации:
Text studie podává výsledky obsahové analýzy vybraných českých středoškolských učebnic dějepisu a učebnic dějepisu pro základní školy s cílem reflektovat jejich zaměření na dějiny meziválečné každodennosti v Československu, a to i v souvislosti se zařazováním odkazů na audiovizuální materiály. Na základě stanovené analýzy dat i zadaných teoretických východisek jsou poté v práci navrženy konkrétní postupy pro učitele dějepisu, jejichž záměrem je představit nové možnosti prezentace prvorepublikových dějin každodennosti ve výuce, a to ve spojení s audiovizuálními didaktickými médii, v tomto případě zejména s výběrem české filmové a seriálové tvorby od roku 1945 až do současnosti včetně zařazení dobové a protektorátní filmové torby. Představený audiovizuální materiál si tak klade za cíl rozšířit témata z dějin české meziválečné každodennosti, o kterých se analyzované učebnice dějepisu zmiňují, ale blíže je nespecifikují.