Показать сокращенную информацию

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Schlegel, Petr cze
dc.contributor.author Křehký, Adam cze
dc.contributor.author Culková, Dita cze
dc.contributor.author Francová, Lucie cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T14:24:06Z
dc.date.available 2025-12-05T14:24:06Z
dc.date.issued 2024 cze
dc.identifier.issn 1211-9261 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/2130
dc.description.abstract hodnocení je podstatnou součástí edukačního procesu a jeho způsob má úzkou souvislost s obsahem předmětu, didaktickými a metodickými postupy. Monitoring hodnotících faktorů dává důležitou informaci učitelům v praxi i akademikům. Cílem výzkumu bylo nalezení aktuálních zdrojů (od r. 2015) zabývající se sledováním preferencí v hodnocení v tělesné výchově. Na základě literární rešerše bylo nalezeno 13 absolventských prací, s celkovým počtem 806 respondentů. Z výsledků vyplývá, že nejvíce jsou preferovány faktory označované jako aktivita, přístup, zájem, snaha. druhým nejčastějším kritériem je individuální zlepšení. V menší míře zasahuje do klasifikace absolutní výkon. Preference v hodnotících kritériích vykazují znatelné nedostatky, které jsou kriticky diskutovány. Na základě zjištění by bylo vhodné sjednotit monitoring hodnocení, a především aktivně působit na změnu přístupu ke klasifikaci v tělesné výchově. cze
dc.format p. 41-48 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Česká kinantropologická společnost cze
dc.relation.ispartof Česká kinantropologie, volume 28, issue: 1-2 cze
dc.subject klasifikace cze
dc.subject evaluace cze
dc.subject známka cze
dc.subject učitel cze
dc.subject classification eng
dc.subject evaluation eng
dc.subject grade eng
dc.subject teacher eng
dc.title Aktuální trend v hodnocení v tělesné výchově cze
dc.title.alternative CuRRENT TREND IN ASSESSMENT IN PhYSICAl EDUCATION eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43881181 cze
dc.description.abstract-translated Assessment is an essential part of the educational process and is closely related to the content of the subject or didactic and methodological procedures. Monitoring of assessment factors gives important information to school and university teachers. The goal of the research was to find current sources (since 2015) dealing with monitoring preferences in assessment in physical education. Based on the literature search, 13 graduate theses were found, totaling 806 respondents. The results show that activity, approach, interest, and effort are the most preferred factors. The second most common criterion is an individual improvement. Absolute performance affects the classification to a lesser extent. The preferences in the assessment criteria are not well set, and it is critically discussed. Based on the findings, it would be appropriate to unify the monitoring of assessment, and above all to actively work to change the approach to classification in physical education. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url http://www.jvsystem.net/app34/Archiv.aspx cze
dc.relation.publisherversion http://www.jvsystem.net/app34/Archiv.aspx cze
dc.rights.access Open Access cze


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись