Abstrakt:
hodnocení je podstatnou součástí edukačního procesu a jeho způsob má úzkou souvislost s obsahem předmětu, didaktickými a metodickými postupy. Monitoring hodnotících faktorů dává důležitou informaci učitelům v praxi i akademikům. Cílem výzkumu bylo nalezení aktuálních zdrojů (od r. 2015) zabývající se sledováním preferencí v hodnocení v tělesné výchově. Na základě literární rešerše bylo nalezeno 13 absolventských prací, s celkovým počtem 806 respondentů. Z výsledků vyplývá, že nejvíce jsou preferovány faktory označované jako aktivita, přístup, zájem, snaha. druhým nejčastějším kritériem je individuální zlepšení. V menší míře zasahuje do klasifikace absolutní výkon. Preference v hodnotících kritériích vykazují znatelné nedostatky, které jsou kriticky diskutovány. Na základě zjištění by bylo vhodné sjednotit monitoring hodnocení, a především aktivně působit na změnu přístupu ke klasifikaci v tělesné výchově.