| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Schlegel, Petr | cze |
| dc.contributor.author | Křehký, Adam | cze |
| dc.contributor.author | Culková, Dita | cze |
| dc.contributor.author | Francová, Lucie | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T14:24:06Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T14:24:06Z | |
| dc.date.issued | 2024 | cze |
| dc.identifier.issn | 1211-9261 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/2130 | |
| dc.description.abstract | hodnocení je podstatnou součástí edukačního procesu a jeho způsob má úzkou souvislost s obsahem předmětu, didaktickými a metodickými postupy. Monitoring hodnotících faktorů dává důležitou informaci učitelům v praxi i akademikům. Cílem výzkumu bylo nalezení aktuálních zdrojů (od r. 2015) zabývající se sledováním preferencí v hodnocení v tělesné výchově. Na základě literární rešerše bylo nalezeno 13 absolventských prací, s celkovým počtem 806 respondentů. Z výsledků vyplývá, že nejvíce jsou preferovány faktory označované jako aktivita, přístup, zájem, snaha. druhým nejčastějším kritériem je individuální zlepšení. V menší míře zasahuje do klasifikace absolutní výkon. Preference v hodnotících kritériích vykazují znatelné nedostatky, které jsou kriticky diskutovány. Na základě zjištění by bylo vhodné sjednotit monitoring hodnocení, a především aktivně působit na změnu přístupu ke klasifikaci v tělesné výchově. | cze |
| dc.format | p. 41-48 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Česká kinantropologická společnost | cze |
| dc.relation.ispartof | Česká kinantropologie, volume 28, issue: 1-2 | cze |
| dc.subject | klasifikace | cze |
| dc.subject | evaluace | cze |
| dc.subject | známka | cze |
| dc.subject | učitel | cze |
| dc.subject | classification | eng |
| dc.subject | evaluation | eng |
| dc.subject | grade | eng |
| dc.subject | teacher | eng |
| dc.title | Aktuální trend v hodnocení v tělesné výchově | cze |
| dc.title.alternative | CuRRENT TREND IN ASSESSMENT IN PhYSICAl EDUCATION | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43881181 | cze |
| dc.description.abstract-translated | Assessment is an essential part of the educational process and is closely related to the content of the subject or didactic and methodological procedures. Monitoring of assessment factors gives important information to school and university teachers. The goal of the research was to find current sources (since 2015) dealing with monitoring preferences in assessment in physical education. Based on the literature search, 13 graduate theses were found, totaling 806 respondents. The results show that activity, approach, interest, and effort are the most preferred factors. The second most common criterion is an individual improvement. Absolute performance affects the classification to a lesser extent. The preferences in the assessment criteria are not well set, and it is critically discussed. Based on the findings, it would be appropriate to unify the monitoring of assessment, and above all to actively work to change the approach to classification in physical education. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | http://www.jvsystem.net/app34/Archiv.aspx | cze |
| dc.relation.publisherversion | http://www.jvsystem.net/app34/Archiv.aspx | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |