Репозиторий Dspace

EXISTUJE SENZITIVNÍ OBDOBÍ PRO ROZVOJ KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ?

Показать сокращенную информацию

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Schlegel, Petr cze
dc.contributor.author Janiš, Kamil cze
dc.contributor.author Culková, Dita cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T10:48:29Z
dc.date.available 2025-12-05T10:48:29Z
dc.date.issued 2021 cze
dc.identifier.issn 1211-9261 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1429
dc.description.abstract Optimální rozvoj motorických schopností je podstatnou součástí školní tělesné výchovy, sportovního tréninku i dalších organizovaných pohybových aktivit. Ovlivnění úrovně koordinačních schopností se stalo jedním z nejpodstatnějších aspektů práce s dětmi a mládeží. V tomto kontextu zde figuruje teorie senzitivních období, podle které vykazují jedinci ve věku 6–12 let zvýšenou adaptabilitu na koordinační schopnosti. Cílem článku bylo prostřednictvím literární rešerše ověřit platnost této teorie. Pro vyhledávání byly využity především databáze Scopus, Semantic Scholar, Pubmed, ResearchGate. Do analýzy byly zahrnuty studie, ve kterých byl aplikován intervenční program na různé věkové skupiny. Celkem bylo nalezeno 27 relevantních zdrojů. Z výsledků vyplývá, že na základě dostupných informací nelze potvrdit senzitivní období pro rozvoj koordinačních schopností. Nezdá se být vhodné, aby zmíněná teorie byla oporou pro didaktické či metodické materiály. cze
dc.format p. 23-34 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Česká kinantropologická společnost cze
dc.relation.ispartof Česká kinantropologie, volume 25, issue: 3-4 cze
dc.subject motorické učení cze
dc.subject adaptace cze
dc.subject děti cze
dc.subject mládež cze
dc.subject motor learning eng
dc.subject adaptation, eng
dc.subject children eng
dc.subject adolescents eng
dc.title EXISTUJE SENZITIVNÍ OBDOBÍ PRO ROZVOJ KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ? cze
dc.title.alternative IS THERE A WINDOW OF OPORTUNITY FOR THE DEVELOPMENT OF COORDINATION APABILITIES? eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43878637 cze
dc.description.abstract-translated Optimal development of motor skills is an essential part of school physical education, sports training, and other organized physical activities. Influencing the level of coordination skills has become one of the most important aspects of working with children and young people. In this context, there is a theory of windows of opportunity, according to which individuals aged 6–12 show increased adaptability to coordination abilities. The aim of the article was to verify the validity of this theory through a literature search. The databases Scopus, Semantic Scholar, Pubmed, ResearchGate were mainly used for searching. The analysis included studies in which the intervention program was applied to different age groups. A total of 27 relevant sources were found. The results show that based on the available information, a window of opportunity for the development of coordination skills cannot be confirmed. It does not seem appropriate for the mentioned theory to be a support for didactic or methodological materials. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url http://www.jvsystem.net/app34/ArticleList4Issue.aspx?issue_id=202102 cze
dc.source.url http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2021-03-04.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись