Resumen:
Optimální rozvoj motorických schopností je podstatnou součástí školní tělesné výchovy, sportovního tréninku i dalších organizovaných pohybových aktivit. Ovlivnění úrovně koordinačních schopností se stalo jedním z nejpodstatnějších aspektů práce s dětmi a mládeží. V tomto kontextu zde figuruje teorie senzitivních období, podle které vykazují jedinci ve věku 6–12 let zvýšenou adaptabilitu na koordinační schopnosti. Cílem článku bylo prostřednictvím literární rešerše ověřit platnost této teorie. Pro vyhledávání byly využity především databáze Scopus, Semantic Scholar, Pubmed, ResearchGate. Do analýzy byly zahrnuty studie, ve kterých byl aplikován intervenční program na různé věkové skupiny. Celkem bylo nalezeno 27 relevantních zdrojů. Z výsledků vyplývá, že na základě dostupných informací nelze potvrdit senzitivní období pro rozvoj koordinačních schopností. Nezdá se být vhodné, aby zmíněná teorie byla oporou pro didaktické či metodické materiály.