Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Schlegel, Petr |
cze |
| dc.contributor.author |
Janiš, Kamil |
cze |
| dc.contributor.author |
Culková, Dita |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T10:48:29Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T10:48:29Z |
|
| dc.date.issued |
2021 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1211-9261 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1429 |
|
| dc.description.abstract |
Optimální rozvoj motorických schopností je podstatnou součástí školní tělesné výchovy, sportovního tréninku i dalších organizovaných pohybových aktivit. Ovlivnění úrovně koordinačních schopností se stalo jedním z nejpodstatnějších aspektů práce s dětmi a mládeží. V tomto kontextu zde figuruje teorie senzitivních období, podle které vykazují jedinci ve věku 6–12 let zvýšenou adaptabilitu na koordinační schopnosti. Cílem článku bylo prostřednictvím literární rešerše ověřit platnost této teorie. Pro vyhledávání byly využity především databáze Scopus, Semantic Scholar, Pubmed, ResearchGate. Do analýzy byly zahrnuty studie, ve kterých byl aplikován intervenční program na různé věkové skupiny. Celkem bylo nalezeno 27 relevantních zdrojů. Z výsledků vyplývá, že na základě dostupných informací nelze potvrdit senzitivní období pro rozvoj koordinačních schopností. Nezdá se být vhodné, aby zmíněná teorie byla oporou pro didaktické či metodické materiály. |
cze |
| dc.format |
p. 23-34 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
Česká kinantropologická společnost |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Česká kinantropologie, volume 25, issue: 3-4 |
cze |
| dc.subject |
motorické učení |
cze |
| dc.subject |
adaptace |
cze |
| dc.subject |
děti |
cze |
| dc.subject |
mládež |
cze |
| dc.subject |
motor learning |
eng |
| dc.subject |
adaptation, |
eng |
| dc.subject |
children |
eng |
| dc.subject |
adolescents |
eng |
| dc.title |
EXISTUJE SENZITIVNÍ OBDOBÍ PRO ROZVOJ KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ? |
cze |
| dc.title.alternative |
IS THERE A WINDOW OF OPORTUNITY FOR THE DEVELOPMENT OF COORDINATION APABILITIES? |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43878637 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
Optimal development of motor skills is an essential part of school physical education, sports training, and other organized physical activities. Influencing the level of coordination skills has become one of the most important aspects of working with children and young people. In this context, there is a theory of windows of opportunity, according to which individuals aged 6–12 show increased adaptability to coordination abilities. The aim of the article was to verify the validity of this theory through a literature search. The databases Scopus, Semantic Scholar, Pubmed, ResearchGate were mainly used for searching. The analysis included studies in which the intervention program was applied to different age groups. A total of 27 relevant sources were found. The results show that based on the available information, a window of opportunity for the development of coordination skills cannot be confirmed. It does not seem appropriate for the mentioned theory to be a support for didactic or methodological materials. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
http://www.jvsystem.net/app34/ArticleList4Issue.aspx?issue_id=202102 |
cze |
| dc.source.url |
http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2021-03-04.pdf |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam