Repositorio Dspace

Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Košek Bartošová, Iva cze
dc.contributor.author Pohnětalová, Yveta cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T09:50:03Z
dc.date.available 2025-12-05T09:50:03Z
dc.date.issued 2020 cze
dc.identifier.issn 1336-2232 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1184
dc.description.abstract Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti. cze
dc.format p. 86-94 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Katolická univerzita cze
dc.relation.ispartof Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, volume 19, issue: 5 cze
dc.subject Hudební a jazyková paměť cze
dc.subject primární vzdělávání. cze
dc.subject Music and language memory eng
dc.subject primary education. eng
dc.title Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu. cze
dc.title.alternative Pilot Research of Music and Language Memory of Pupils in Primary Education of Pupils in Primary Education eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43877273 cze
dc.description.abstract-translated The article deals with selected results of a pilot research focusing on examining of pupils´ learning of foreign languages and music who attend 1 st up to 5th year of primary school and it was implemented at the Faculty of Education University of Hradec Králové in the Czech Republic. The aim of our pilot research was to analyse the researched issues on theoretical and research basis, as well as to outline the possibilities of examining musical and linguistic perception of pupils in primary education. A non-standardized questionnaire was used for the purpose of the pilot study, which ascertained the respondents´ relationship to music and foreign languages. A listening test consisted of selected research sequences was used as another research method. Respondents recorded the results of listening tests on record sheets to determine the level of language memory. A semantic differential had been chosen for data processing, a method measuring the intensity of respondents´ psychological attitudes to the perception of given foreign languages. The research pointed to the connection between music and language. By working on this issue, we wanted to provide a deeper insight into the process of learning foreign languages and encourage further similar research in this scientific field. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url http://file:///C:/Users/notebook/Downloads/ssf_5_20_s_obalkou.pdf cze
dc.source.url http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta