Abstrakt:
Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.