Dépôt DSpace/Manakin

Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Culková, Dita cze
dc.contributor.author Suk, Jan cze
dc.date.accessioned 2019-10-17T07:28:06Z
dc.date.available 2019-10-17T07:28:06Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1213-7758 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/59
dc.description.abstract The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson's correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available. eng
dc.format p. 68-79 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Univerzita Palackého eng
dc.relation.ispartof e-Pedagogium, volume 19, issue: 2 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject learning eng
dc.subject learning style eng
dc.subject experiential learning eng
dc.subject sensation eng
dc.subject sensation seeking tendency eng
dc.subject experiencing learning proces eng
dc.subject grammar school students eng
dc.subject učení cze
dc.subject styl učení cze
dc.subject zkušenostní učení cze
dc.subject prožitek cze
dc.subject tendence hledání prožitku cze
dc.subject prožívání procesu učení cze
dc.subject studenti gymnázií cze
dc.title Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning eng
dc.title.alternative Tendence hledání prožitku a preference zkušenostního učení cze
dc.type article eng
dc.identifier.obd 43875317 eng
dc.identifier.doi 10.5507/epd.2019.016 eng
dc.description.abstract-translated Tato popisná studie je založena na smíšené základní strukturované výzkumné strategii, jejímž základem je neintervenční dotazník a podrobnější polo-strukturované rozhovory. Statisticky významná korelace mezi stupněm tendence hledat prožitek a preferencemi tzv. zážitkového učení je zkoumána pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Kvalitativní část výzkumu ověřuje, zda sledovaní studenti s vysokou tendencí intuitivně a záměrně hledají zážitkové učení, zatímco dva ze tří studentů s nízkou tendencí hledat mimořádné prožitky nemají hlubokou vnitřní potřebu zkušenostního učení; v případě, že je k dispozici, však vítají nabídku zážitkové pedagogiky. cze
dc.publicationstatus postprint eng
dc.peerreviewed yes eng


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte