Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Culková, Dita | cze |
dc.contributor.author | Suk, Jan | cze |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T07:28:06Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T07:28:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | eng |
dc.identifier.issn | 1213-7758 | eng |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/59 | |
dc.description.abstract | The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson's correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available. | eng |
dc.format | p. 68-79 | eng |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Univerzita Palackého | eng |
dc.relation.ispartof | e-Pedagogium, volume 19, issue: 2 | eng |
dc.rights | Pouze v rámci univerzity | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | learning style | eng |
dc.subject | experiential learning | eng |
dc.subject | sensation | eng |
dc.subject | sensation seeking tendency | eng |
dc.subject | experiencing learning proces | eng |
dc.subject | grammar school students | eng |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | styl učení | cze |
dc.subject | zkušenostní učení | cze |
dc.subject | prožitek | cze |
dc.subject | tendence hledání prožitku | cze |
dc.subject | prožívání procesu učení | cze |
dc.subject | studenti gymnázií | cze |
dc.title | Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning | eng |
dc.title.alternative | Tendence hledání prožitku a preference zkušenostního učení | cze |
dc.type | article | eng |
dc.identifier.obd | 43875317 | eng |
dc.identifier.doi | 10.5507/epd.2019.016 | eng |
dc.description.abstract-translated | Tato popisná studie je založena na smíšené základní strukturované výzkumné strategii, jejímž základem je neintervenční dotazník a podrobnější polo-strukturované rozhovory. Statisticky významná korelace mezi stupněm tendence hledat prožitek a preferencemi tzv. zážitkového učení je zkoumána pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Kvalitativní část výzkumu ověřuje, zda sledovaní studenti s vysokou tendencí intuitivně a záměrně hledají zážitkové učení, zatímco dva ze tří studentů s nízkou tendencí hledat mimořádné prožitky nemají hlubokou vnitřní potřebu zkušenostního učení; v případě, že je k dispozici, však vítají nabídku zážitkové pedagogiky. | cze |
dc.publicationstatus | postprint | eng |
dc.peerreviewed | yes | eng |