Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Culková, Dita |
cze |
dc.contributor.author |
Suk, Jan |
cze |
dc.date.accessioned |
2019-10-17T07:28:06Z |
|
dc.date.available |
2019-10-17T07:28:06Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
1213-7758 |
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/59 |
|
dc.description.abstract |
The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson's correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available. |
eng |
dc.format |
p. 68-79 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Univerzita Palackého |
eng |
dc.relation.ispartof |
e-Pedagogium, volume 19, issue: 2 |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
learning |
eng |
dc.subject |
learning style |
eng |
dc.subject |
experiential learning |
eng |
dc.subject |
sensation |
eng |
dc.subject |
sensation seeking tendency |
eng |
dc.subject |
experiencing learning proces |
eng |
dc.subject |
grammar school students |
eng |
dc.subject |
učení |
cze |
dc.subject |
styl učení |
cze |
dc.subject |
zkušenostní učení |
cze |
dc.subject |
prožitek |
cze |
dc.subject |
tendence hledání prožitku |
cze |
dc.subject |
prožívání procesu učení |
cze |
dc.subject |
studenti gymnázií |
cze |
dc.title |
Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning |
eng |
dc.title.alternative |
Tendence hledání prožitku a preference zkušenostního učení |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.identifier.obd |
43875317 |
eng |
dc.identifier.doi |
10.5507/epd.2019.016 |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tato popisná studie je založena na smíšené základní strukturované výzkumné strategii, jejímž základem je neintervenční dotazník a podrobnější polo-strukturované rozhovory. Statisticky významná korelace mezi stupněm tendence hledat prožitek a preferencemi tzv. zážitkového učení je zkoumána pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Kvalitativní část výzkumu ověřuje, zda sledovaní studenti s vysokou tendencí intuitivně a záměrně hledají zážitkové učení, zatímco dva ze tří studentů s nízkou tendencí hledat mimořádné prožitky nemají hlubokou vnitřní potřebu zkušenostního učení; v případě, že je k dispozici, však vítají nabídku zážitkové pedagogiky. |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam