Digitální knihovna UHK

Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab

Zobrazit minimální záznam

dc.rights.license CC BY eng
dc.contributor.author Vymetálková, Danuše cze
dc.contributor.author Milková, Eva cze
dc.date.accessioned 2020-06-07T20:39:39Z
dc.date.available 2020-06-07T20:39:39Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 2071-1050 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/325
dc.description.abstract The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results. eng
dc.format p. 1-15 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher MDPI-Molecular diversity preservation international eng
dc.relation.ispartof Sustainability, volume 11, issue: 5 eng
dc.subject blended learning eng
dc.subject MyEnglishLab component eng
dc.subject technology enhanced learning eng
dc.subject blended learning cze
dc.subject MyEnglishLab komponenta cze
dc.subject technologií rozšířené vzdělávání cze
dc.title Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab eng
dc.title.alternative Experimentální verifikace efektivity anglického jazyka vyučovaného s použitím My EnglishLab cze
dc.type article eng
dc.identifier.obd 43875121 eng
dc.identifier.doi 10.3390/su11051357 eng
dc.description.abstract-translated Článek pojednává o výzkumu zaměřeném na blended learning model reprezentovaný online komponentou MyEnglishLab, která doplňuje papírový materiál k výuce anglického jazyka. Nejprve je představen blended learning model. Následuje popis MyEnglishLab komponenty reprezentující distanční část. Pak následuje kompletní výzkum uskutečněný na PřF UHK v rámci výuky kurzů anglického jazyka. Studie porovnává dva přístupy - se zařazením MyEnglishLab komponenty do výuky a bez jejího zařazení. Skupina studentů mající MyEnglishLab k dispozici dosáhla lepších výsledků. cze
dc.publicationstatus postprint eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.source.url https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm cze
dc.relation.publisherversion https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm eng
dc.rights.access Open Access eng


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet