Zobrazit minimální záznam
dc.rights.license |
CC BY |
eng |
dc.contributor.author |
Vymetálková, Danuše |
cze |
dc.contributor.author |
Milková, Eva |
cze |
dc.date.accessioned |
2020-06-07T20:39:39Z |
|
dc.date.available |
2020-06-07T20:39:39Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
2071-1050 |
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/325 |
|
dc.description.abstract |
The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results. |
eng |
dc.format |
p. 1-15 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
MDPI-Molecular diversity preservation international |
eng |
dc.relation.ispartof |
Sustainability, volume 11, issue: 5 |
eng |
dc.subject |
blended learning |
eng |
dc.subject |
MyEnglishLab component |
eng |
dc.subject |
technology enhanced learning |
eng |
dc.subject |
blended learning |
cze |
dc.subject |
MyEnglishLab komponenta |
cze |
dc.subject |
technologií rozšířené vzdělávání |
cze |
dc.title |
Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab |
eng |
dc.title.alternative |
Experimentální verifikace efektivity anglického jazyka vyučovaného s použitím My EnglishLab |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.identifier.obd |
43875121 |
eng |
dc.identifier.doi |
10.3390/su11051357 |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Článek pojednává o výzkumu zaměřeném na blended learning model reprezentovaný online komponentou MyEnglishLab, která doplňuje papírový materiál k výuce anglického jazyka. Nejprve je představen blended learning model. Následuje popis MyEnglishLab komponenty reprezentující distanční část. Pak následuje kompletní výzkum uskutečněný na PřF UHK v rámci výuky kurzů anglického jazyka. Studie porovnává dva přístupy - se zařazením MyEnglishLab komponenty do výuky a bez jejího zařazení. Skupina studentů mající MyEnglishLab k dispozici dosáhla lepších výsledků. |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.source.url |
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm |
cze |
dc.relation.publisherversion |
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm |
eng |
dc.rights.access |
Open Access |
eng |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam