Afficher la notice abrégée
| dc.rights.license |
CC BY |
eng |
| dc.contributor.author |
Ježdíková, Vladimíra |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T20:36:35Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T20:36:35Z |
|
| dc.date.issued |
2021 |
eng |
| dc.identifier.issn |
1804-252X |
eng |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/2510 |
|
| dc.description.abstract |
The research article deals with various approaches to background studies of English-speaking countries. It attempts to compare and define the semantic content of this notion and its English and Czech translation equivalents. Further, comparative analysis of both English and Czech curricular documents has been conducted to find out the degree of incorporation of background studies into foreign language teaching. |
eng |
| dc.format |
p. 18-25 |
eng |
| dc.language.iso |
eng |
eng |
| dc.publisher |
Vysoká škola polytechnická Jihlava |
eng |
| dc.relation.ispartof |
Studia turistica : online časopis pro vzdělávání v cestovním ruchu, volume 12, issue: 2 |
eng |
| dc.subject |
cultural studies |
eng |
| dc.subject |
cultural background studies |
eng |
| dc.subject |
Framework Education Programme |
eng |
| dc.subject |
life and institutions |
eng |
| dc.subject |
National Curriculum in England |
eng |
| dc.subject |
kulturní studia |
cze |
| dc.subject |
reálie |
cze |
| dc.subject |
Rámcový vzdělávací program |
cze |
| dc.subject |
život a instituce |
cze |
| dc.subject |
Národní kurikulum v Anglii |
cze |
| dc.title |
On Various Approaches to Background Studies of Life and Culture of English-Speaking Countries |
eng |
| dc.title.alternative |
Různé přístupy ke studiu reálií anglicky mluvících zemí |
cze |
| dc.type |
article |
eng |
| dc.identifier.obd |
43878248 |
eng |
| dc.description.abstract-translated |
Odborný článek se zabývá různými přístupy ke studiu reálií anglicky mluvících zemí. Snaží se porovnat a definovat sémantický obsah tohoto pojmu i jeho anglické a české překladové ekvivalenty. Dále byla provedena komparační analýza anglických i českých kurikulárních dokumentů s cílem zjistit míru začlenění studia reálií do výuky cizího jazyka. |
cze |
| dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
| dc.peerreviewed |
yes |
eng |
| dc.source.url |
https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2021/07/studia_turistica_2021_2.pdf |
cze |
| dc.relation.publisherversion |
https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2021/07/studia_turistica_2021_2.pdf |
eng |
| dc.rights.access |
Open Access |
eng |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée