Репозиторий Dspace

Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění

Показать сокращенную информацию

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Štěpánková, Kateřina cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T15:23:10Z
dc.date.available 2025-12-05T15:23:10Z
dc.date.issued 2024 cze
dc.identifier.issn 1336-2232 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/2278
dc.description.abstract Tvořivost je konstrukt utvářený společností, její historií a hodnotami. Globálně panuje shoda ohledně významu tvořivosti pro společnost, ekonomiku i jedince. Kulturní kontext přesto hraje významnou roli při popisu charakteristik tvořivosti. Příspěvek seznamuje s výstupy studie zaměřené na shody a rozdíly v tvořivém sebepojetí u studentů výtvarného oboru na ose USA-Česká republika-Taiwan. Studie přispívá k pochopení odlišných fazet tvořivosti a jejich významu pro utváření tvořivého sebepojetí jedince. Inspiruje zvláště didaktické disciplíny při podpoře tvořivosti nejen v expresivních oborech. cze
dc.format p. 168-177 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku cze
dc.relation.ispartof Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, volume 23, issue: 4 cze
dc.subject Tvořivé sebepojetí cze
dc.subject Self- efficacy cze
dc.subject Tvořivost. Kulturní rozdíly cze
dc.subject Výtvarné vzdělávání. cze
dc.subject Creative self-concept eng
dc.subject Self-efficacy eng
dc.subject Creativity eng
dc.subject Cultural differences eng
dc.subject Art education. eng
dc.title Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění cze
dc.title.alternative Cultural differences and their influence on art students' conceptions of creativity: an art-based research study eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43881615 cze
dc.identifier.doi 10.54937/ssf.2024.23.4.168-177 cze
dc.description.abstract-translated Creativity is a construct shaped by society, its history and values. There is a global consensus on the importance of creativity for society, the economy and the individual. Yet, cultural context plays a significant role in describing the characteristics of creativity. This paper introduces the findings of a study focused on congruencies and differences in creative self-concept among art students on the US-Czech Republic-Taiwan axis. The study contributes to the understanding of the different facets of creativity and their importance in shaping an individual's creative self-concept. It particularly inspires didactic disciplines in promoting creativity not only in expressive fields. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/kulturni-rozdily-a-jejich-vliv-na-pojeti-tvorivosti-u-studentu-vytvarneho-oboru-vyzkumna-studie-zalozena-na-umeni.html cze
dc.source.url https://studiascientifica.ku.sk/archiv/ cze
dc.rights.access Open Access cze


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись