Показать сокращенную информацию
| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Štěpánková, Kateřina | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T15:23:10Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T15:23:10Z | |
| dc.date.issued | 2024 | cze |
| dc.identifier.issn | 1336-2232 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/2278 | |
| dc.description.abstract | Tvořivost je konstrukt utvářený společností, její historií a hodnotami. Globálně panuje shoda ohledně významu tvořivosti pro společnost, ekonomiku i jedince. Kulturní kontext přesto hraje významnou roli při popisu charakteristik tvořivosti. Příspěvek seznamuje s výstupy studie zaměřené na shody a rozdíly v tvořivém sebepojetí u studentů výtvarného oboru na ose USA-Česká republika-Taiwan. Studie přispívá k pochopení odlišných fazet tvořivosti a jejich významu pro utváření tvořivého sebepojetí jedince. Inspiruje zvláště didaktické disciplíny při podpoře tvořivosti nejen v expresivních oborech. | cze |
| dc.format | p. 168-177 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku | cze |
| dc.relation.ispartof | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, volume 23, issue: 4 | cze |
| dc.subject | Tvořivé sebepojetí | cze |
| dc.subject | Self- efficacy | cze |
| dc.subject | Tvořivost. Kulturní rozdíly | cze |
| dc.subject | Výtvarné vzdělávání. | cze |
| dc.subject | Creative self-concept | eng |
| dc.subject | Self-efficacy | eng |
| dc.subject | Creativity | eng |
| dc.subject | Cultural differences | eng |
| dc.subject | Art education. | eng |
| dc.title | Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění | cze |
| dc.title.alternative | Cultural differences and their influence on art students' conceptions of creativity: an art-based research study | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43881615 | cze |
| dc.identifier.doi | 10.54937/ssf.2024.23.4.168-177 | cze |
| dc.description.abstract-translated | Creativity is a construct shaped by society, its history and values. There is a global consensus on the importance of creativity for society, the economy and the individual. Yet, cultural context plays a significant role in describing the characteristics of creativity. This paper introduces the findings of a study focused on congruencies and differences in creative self-concept among art students on the US-Czech Republic-Taiwan axis. The study contributes to the understanding of the different facets of creativity and their importance in shaping an individual's creative self-concept. It particularly inspires didactic disciplines in promoting creativity not only in expressive fields. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/kulturni-rozdily-a-jejich-vliv-na-pojeti-tvorivosti-u-studentu-vytvarneho-oboru-vyzkumna-studie-zalozena-na-umeni.html | cze |
| dc.source.url | https://studiascientifica.ku.sk/archiv/ | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |