Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Štěpánková, Kateřina |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T15:23:10Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T15:23:10Z |
|
| dc.date.issued |
2024 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1336-2232 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/2278 |
|
| dc.description.abstract |
Tvořivost je konstrukt utvářený společností, její historií a hodnotami. Globálně panuje shoda ohledně významu tvořivosti pro společnost, ekonomiku i jedince. Kulturní kontext přesto hraje významnou roli při popisu charakteristik tvořivosti. Příspěvek seznamuje s výstupy studie zaměřené na shody a rozdíly v tvořivém sebepojetí u studentů výtvarného oboru na ose USA-Česká republika-Taiwan. Studie přispívá k pochopení odlišných fazet tvořivosti a jejich významu pro utváření tvořivého sebepojetí jedince. Inspiruje zvláště didaktické disciplíny při podpoře tvořivosti nejen v expresivních oborech. |
cze |
| dc.format |
p. 168-177 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, volume 23, issue: 4 |
cze |
| dc.subject |
Tvořivé sebepojetí |
cze |
| dc.subject |
Self- efficacy |
cze |
| dc.subject |
Tvořivost. Kulturní rozdíly |
cze |
| dc.subject |
Výtvarné vzdělávání. |
cze |
| dc.subject |
Creative self-concept |
eng |
| dc.subject |
Self-efficacy |
eng |
| dc.subject |
Creativity |
eng |
| dc.subject |
Cultural differences |
eng |
| dc.subject |
Art education. |
eng |
| dc.title |
Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění |
cze |
| dc.title.alternative |
Cultural differences and their influence on art students' conceptions of creativity: an art-based research study |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43881615 |
cze |
| dc.identifier.doi |
10.54937/ssf.2024.23.4.168-177 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
Creativity is a construct shaped by society, its history and values. There is a global consensus on the importance of creativity for society, the economy and the individual. Yet, cultural context plays a significant role in describing the characteristics of creativity. This paper introduces the findings of a study focused on congruencies and differences in creative self-concept among art students on the US-Czech Republic-Taiwan axis. The study contributes to the understanding of the different facets of creativity and their importance in shaping an individual's creative self-concept. It particularly inspires didactic disciplines in promoting creativity not only in expressive fields. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/kulturni-rozdily-a-jejich-vliv-na-pojeti-tvorivosti-u-studentu-vytvarneho-oboru-vyzkumna-studie-zalozena-na-umeni.html |
cze |
| dc.source.url |
https://studiascientifica.ku.sk/archiv/ |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam