Dépôt DSpace/Manakin

Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy

Afficher la notice abrégée

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Vízek, Lukáš cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T14:45:26Z
dc.date.available 2025-12-05T14:45:26Z
dc.date.issued 2023 cze
dc.identifier.issn 1804-1450 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/2219
dc.description.abstract Tento text uvažuje o významech dynamické geometrie pro matematické vzdělávání zejména na druhém stupni základní školy. Ukazuje souvislosti dynamických prostředích s klasickými přístupy v geometrii, naznačuje přidanou hodnotu digitálních nástrojů a prezentuje výsledky vybraných výzkumných šetření. Předkládá zjištění, že dynamická geometrie může hrát vedlejší roli ve školní praxi, může stát v pozadí výuky matematiky a současně podporovat vzdělávání impulzy, které jsou obtížně nahraditelné při tvorbě statických obrazců tužkou na papír. cze
dc.format p. 16-25 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Jihočeská univerzita cze
dc.relation.ispartof South Bohemia Mathematical Letters, volume 31, issue: 1 cze
dc.subject dynamická geometrie cze
dc.subject 2. stupeň základní školy cze
dc.subject geometrické konstrukce cze
dc.subject klasifikace geometrických objektů cze
dc.subject argumentace cze
dc.subject dynamic geometry eng
dc.subject lower secondary school eng
dc.subject geometric construction eng
dc.subject classification of geometric objects eng
dc.subject argumentation eng
dc.title Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy cze
dc.title.alternative Critical and creative use of dynamic geometry in secondary school mathematics eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43881385 cze
dc.description.abstract-translated This text considers the relevance of dynamic geometry for mathematics education, particularly at the level of lower secondary school. It shows the connections between dynamic environments and classical approaches in geometry, suggests the added value of digital tools and presents the results of selected explorations. It presents findings that dynamic geometry can play a secondary role in school practice, can stand in the background of mathematics teaching, and at the same time support learning with impulses that are difficult to replace when creating static patterns with pencil on paper. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2023_Vizek.pdf cze
dc.source.url https://home.pf.jcu.cz/~sbml/ cze
dc.rights.access Open Access cze


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte