Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.rights.license | CC BY | eng |
dc.contributor.author | Milková, Eva | cze |
dc.contributor.author | Maněnová, Martina | cze |
dc.contributor.author | Chadimová, Lenka | cze |
dc.contributor.author | Ntalianis, Klimis | cze |
dc.date.accessioned | 2020-01-30T09:10:47Z | |
dc.date.available | 2020-01-30T09:10:47Z | |
dc.date.issued | 2019 | eng |
dc.identifier.issn | 2074-1316 | eng |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/198 | |
dc.description.abstract | Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils. | eng |
dc.format | p. 59-64 | eng |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | North atlantic university union | eng |
dc.relation.ispartof | International journal of education and information technologies, volume 13, issue: 2019 | eng |
dc.subject | technology, cultural heritage | eng |
dc.subject | serious game | eng |
dc.subject | cultural heritage education | eng |
dc.subject | technologie | cze |
dc.subject | kulturní dědictví | cze |
dc.subject | výuka dějin | cze |
dc.title | 3D technology in the cultural heritage and education context | eng |
dc.title.alternative | 3D technologie ve sféře kulturního dědictví a vzdělávacím kontextu | cze |
dc.type | article | eng |
dc.identifier.obd | 43875657 | eng |
dc.description.abstract-translated | Moderní technologie jsou zahrnuty do většiny sfér lidských aktivit, hrají důležitou roli také v péči o kulturní dědictví. Článek se věnuje použití 3D digitálních technologií při digitalizaci národních památek a výsledků tohoto použití ve vzdělávání. Nejprve jsou představena základní kritéria pro výběr 3D software vhodného pro digitalizaci historických objektů a jejich implementaci do počítačové hry. Další, obsáhlejší část je zaměřena na pedagogický experiment související s použitím zvoleného software do výuky historie na základní škole. | cze |
dc.publicationstatus | postprint | eng |
dc.peerreviewed | yes | eng |
dc.source.url | http://www.naun.org/cms.action?id=20230 | cze |
dc.relation.publisherversion | http://www.naun.org/cms.action?id=20230 | eng |
dc.rights.access | Open Access | eng |