Dépôt DSpace/Manakin

Využití literatury s tematikou strachu a smrti v praxi učitele českého jazyka a literatury na základní škole

Afficher la notice abrégée

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Dojčánová, Anna cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T13:57:03Z
dc.date.available 2025-12-05T13:57:03Z
dc.date.issued 2022 cze
dc.identifier.issn 1802-825X cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1983
dc.description.abstract Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že mezi největší strachy žáků druhého stupně základních škol patří strach z osamění, ze ztráty někoho blízkého, ať už zásahem smrti, nebo zpřetrháním sociálních kontaktů. Cílem průzkumu nebylo jen strach explicitně pojmenovat, ale najít způsoby, jak prostřednictvím literatury pro děti a mládež s touto problematikou efektivně pracovat v hodinách literární výchovy na základní škole. cze
dc.format p. 138-151 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita J.E. Purkyně cze
dc.relation.ispartof Usta ad Albim Bohemica, volume 22, issue: 1-2 cze
dc.subject Literární výchova cze
dc.subject etická výchova cze
dc.subject 2. stupeň základní školy cze
dc.subject strach, úzkost cze
dc.subject nepřijetí v kolektivu cze
dc.subject literatura pro děti a mládež cze
dc.subject Literary education eng
dc.subject ethical education eng
dc.subject 2nd grade of elementary school eng
dc.subject fear, anxiety eng
dc.subject excluded from the collective eng
dc.subject literatur efor children and youth eng
dc.title Využití literatury s tematikou strachu a smrti v praxi učitele českého jazyka a literatury na základní škole cze
dc.title.alternative Utilization of Literature with Themes of Fear and Death in the Practice of a Czech Language and Literature Teacher at an Elementary School eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43880628 cze
dc.description.abstract-translated The results of the questionnaire survey showed that among the biggest fears of second grade elementary school students is the fear of loneliness, of losing someone close, either through death or the loss of social contacts. The goal of the research was not only to name the fear explicitly, but to find ways how to effectively work with this issue in literary education classes at primary schools through literature for children and young people. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/06/USTA-ad-Albim-Bohemica-2022.pdf cze
dc.relation.publisherversion https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/06/USTA-ad-Albim-Bohemica-2022.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte