| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Dojčánová, Anna | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T13:57:03Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T13:57:03Z | |
| dc.date.issued | 2022 | cze |
| dc.identifier.issn | 1802-825X | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/1983 | |
| dc.description.abstract | Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že mezi největší strachy žáků druhého stupně základních škol patří strach z osamění, ze ztráty někoho blízkého, ať už zásahem smrti, nebo zpřetrháním sociálních kontaktů. Cílem průzkumu nebylo jen strach explicitně pojmenovat, ale najít způsoby, jak prostřednictvím literatury pro děti a mládež s touto problematikou efektivně pracovat v hodinách literární výchovy na základní škole. | cze |
| dc.format | p. 138-151 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Univerzita J.E. Purkyně | cze |
| dc.relation.ispartof | Usta ad Albim Bohemica, volume 22, issue: 1-2 | cze |
| dc.subject | Literární výchova | cze |
| dc.subject | etická výchova | cze |
| dc.subject | 2. stupeň základní školy | cze |
| dc.subject | strach, úzkost | cze |
| dc.subject | nepřijetí v kolektivu | cze |
| dc.subject | literatura pro děti a mládež | cze |
| dc.subject | Literary education | eng |
| dc.subject | ethical education | eng |
| dc.subject | 2nd grade of elementary school | eng |
| dc.subject | fear, anxiety | eng |
| dc.subject | excluded from the collective | eng |
| dc.subject | literatur efor children and youth | eng |
| dc.title | Využití literatury s tematikou strachu a smrti v praxi učitele českého jazyka a literatury na základní škole | cze |
| dc.title.alternative | Utilization of Literature with Themes of Fear and Death in the Practice of a Czech Language and Literature Teacher at an Elementary School | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43880628 | cze |
| dc.description.abstract-translated | The results of the questionnaire survey showed that among the biggest fears of second grade elementary school students is the fear of loneliness, of losing someone close, either through death or the loss of social contacts. The goal of the research was not only to name the fear explicitly, but to find ways how to effectively work with this issue in literary education classes at primary schools through literature for children and young people. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/06/USTA-ad-Albim-Bohemica-2022.pdf | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2023/06/USTA-ad-Albim-Bohemica-2022.pdf | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |