Mostrar el registro sencillo del ítem
| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Henychová, Hana | cze |
| dc.contributor.author | Machková, Veronika | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T13:55:04Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T13:55:04Z | |
| dc.date.issued | 2023 | cze |
| dc.identifier.issn | 1804-8366 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/1969 | |
| dc.description.abstract | Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a na možnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. V rámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Z výsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci. | cze |
| dc.format | p. 28-34 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Západočeská univerzita | cze |
| dc.relation.ispartof | Arnica, volume neuveden, issue: 1 | cze |
| dc.subject | Elektrochemie | cze |
| dc.subject | počítačová simulace | cze |
| dc.subject | výuka chemie na střední škole | cze |
| dc.subject | Electrochemistry | eng |
| dc.subject | computer simulation | eng |
| dc.subject | chemistry education | eng |
| dc.title | Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací | cze |
| dc.title.alternative | The view of teachers on the implementation of teaching electrochemistry in secondary school | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43880561 | cze |
| dc.description.abstract-translated | Electrochemistry is part of the teaching of chemistry and is considered a critical place in the curriculum for its abstraction and interdisciplinary overlap. Simulations could be a means to ease these difficulties for students, but now they are not a regular part of teaching. The aim of the research is implementation simulations in the teaching of electrochemistry at grammar school. This article describe the results of semi-structured interviews with ten chemistry teachers at grammar schools. The interviews were focused on the implementation of electrochemistry teaching at secondary school, teaching strategies, critical areas of the curriculum and the use of simulations in teaching. The interviews showed that electrochemistry is most often discussed as one of the examples of redox reactions. Teachers most often use videos and diagrams to teach electrochemistry. Simulations would most often be used by teachers to repeat and consolidate the subject matter. They see electrolysis and the galvanic cell as the most problematic areas of electrochemistry. According to the respondents, students most often make mistakes in moving electrons during reactions. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |