Digitální knihovna UHK

The importance of hidden curriculum in educational activities from the perspective of youth home educators

Zobrazit minimální záznam

dc.rights.license CC BY eng
dc.contributor.author Knotková, Alena cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T13:54:04Z
dc.date.available 2025-12-05T13:54:04Z
dc.date.issued 2022 eng
dc.identifier.issn 1213-7499 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1962
dc.description.abstract The paper presents selected results of an empirical investigation, the main aim of which was to find out the opinions and practical experiences of educators of school accommodation facilities in educational activities in the field of work with hidden curriculum. The empirical investigation was carried out using a qualitative strategy, using the method of semi-structured interviews with 20 educators. The results of the investigation yielded the definition of the basic areas of hidden curriculum in educational activities from the educator's perspective. These are the relationships at different levels, the material facilities related to different subjects and also the overall climate of the facility. The different areas interact and lead to the improvement or deterioration of educational activities. Practical examples used by the educators to promote relationships in the educational group became a partial result. eng
dc.format p. 36-44 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Univerzita Palackého eng
dc.relation.ispartof e-Pedagogium, volume 22, issue: 4 eng
dc.subject hidden curriculum, youth home, climate, relationships eng
dc.subject kryté kurikulum cze
dc.subject domov mládeže cze
dc.subject klima, vztahy cze
dc.title The importance of hidden curriculum in educational activities from the perspective of youth home educators eng
dc.title.alternative Význam skrytého kurikula ve vzdělávací činnosti z pohledu vychovatelů domova mládeže cze
dc.type article eng
dc.identifier.obd 43880532 eng
dc.identifier.doi 10.5507/epd.2023.001 eng
dc.description.abstract-translated Příspěvek prezentuje vybrané výsledky empirického šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit názory a praktické zkušenosti vychovatelů školských ubytovacích zařízení při výchovně vzdělávací činnosti v oblasti práce se skrytým kurikulem. Empirické šetření bylo realizováno pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaných rozhovorů s 20 vychovateli. Výsledky šetření přinesly vymezení základních oblastí skrytého kurikula ve výchovně vzdělávací činnosti z pohledu vychovatele. Jsou jimi vztahy na různé úrovni, materiální vybavení vztahující se k různým subjektům a také celkové klima zařízení. Jednotlivé oblasti se ovlivňují a vedou ke zlepší nebo zhoršení výchovně vzdělávací činnosti. Dílčím výsledkem se staly praktické příklady využívané vychovateli k podpoře vztahů ve výchovné skupině. cze
dc.publicationstatus postprint eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.source.url https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202204-0002_vyznam-skryteho-kurikula-ve-vzdelavaci-cinnosti-z-pohledu-vychovatelu-domova-mladeze.php cze
dc.relation.publisherversion https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202204-0002_vyznam-skryteho-kurikula-ve-vzdelavaci-cinnosti-z-pohledu-vychovatelu-domova-mladeze.php eng
dc.rights.access Open Access eng


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet