Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
eng |
| dc.contributor.author |
Knotková, Alena |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T13:54:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T13:54:04Z |
|
| dc.date.issued |
2022 |
eng |
| dc.identifier.issn |
1213-7499 |
eng |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1962 |
|
| dc.description.abstract |
The paper presents selected results of an empirical investigation, the main aim of which was to find out the opinions and practical experiences of educators of school accommodation facilities in educational activities in the field of work with hidden curriculum. The empirical investigation was carried out using a qualitative strategy, using the method of semi-structured interviews with 20 educators. The results of the investigation yielded the definition of the basic areas of hidden curriculum in educational activities from the educator's perspective. These are the relationships at different levels, the material facilities related to different subjects and also the overall climate of the facility. The different areas interact and lead to the improvement or deterioration of educational activities. Practical examples used by the educators to promote relationships in the educational group became a partial result. |
eng |
| dc.format |
p. 36-44 |
eng |
| dc.language.iso |
eng |
eng |
| dc.publisher |
Univerzita Palackého |
eng |
| dc.relation.ispartof |
e-Pedagogium, volume 22, issue: 4 |
eng |
| dc.subject |
hidden curriculum, youth home, climate, relationships |
eng |
| dc.subject |
kryté kurikulum |
cze |
| dc.subject |
domov mládeže |
cze |
| dc.subject |
klima, vztahy |
cze |
| dc.title |
The importance of hidden curriculum in educational activities from the perspective of youth home educators |
eng |
| dc.title.alternative |
Význam skrytého kurikula ve vzdělávací činnosti z pohledu vychovatelů domova mládeže |
cze |
| dc.type |
article |
eng |
| dc.identifier.obd |
43880532 |
eng |
| dc.identifier.doi |
10.5507/epd.2023.001 |
eng |
| dc.description.abstract-translated |
Příspěvek prezentuje vybrané výsledky empirického šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit názory a praktické zkušenosti vychovatelů školských ubytovacích zařízení při výchovně vzdělávací činnosti v oblasti práce se skrytým kurikulem. Empirické šetření bylo realizováno pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaných rozhovorů s 20 vychovateli. Výsledky šetření přinesly vymezení základních oblastí skrytého kurikula ve výchovně vzdělávací činnosti z pohledu vychovatele. Jsou jimi vztahy na různé úrovni, materiální vybavení vztahující se k různým subjektům a také celkové klima zařízení. Jednotlivé oblasti se ovlivňují a vedou ke zlepší nebo zhoršení výchovně vzdělávací činnosti. Dílčím výsledkem se staly praktické příklady využívané vychovateli k podpoře vztahů ve výchovné skupině. |
cze |
| dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
| dc.peerreviewed |
yes |
eng |
| dc.source.url |
https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202204-0002_vyznam-skryteho-kurikula-ve-vzdelavaci-cinnosti-z-pohledu-vychovatelu-domova-mladeze.php |
cze |
| dc.relation.publisherversion |
https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202204-0002_vyznam-skryteho-kurikula-ve-vzdelavaci-cinnosti-z-pohledu-vychovatelu-domova-mladeze.php |
eng |
| dc.rights.access |
Open Access |
eng |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam