Repositorio Dspace

TVOŘIVOST A JEJÍ VNÍMÁNÍ STUDENTY V CZ/USA SPOLEČNÉM VÝTVARNÉM SEMINÁŘI: VÝZKUMNÁ STUDIE ZALOŽENÁ NA UMĚNÍ

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Štěpánková, Kateřina cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T13:11:49Z
dc.date.available 2025-12-05T13:11:49Z
dc.date.issued 2023 cze
dc.identifier.issn 1339-8660 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1936
dc.description.abstract Tvořivost je ve vzdělávání jednou z nejvíce zdůrazňovaných kompetencí. Přes shodu ohledně jejího významu je konceptu tvořivosti v jednotlivých kulturách odlišně rozuměno. Studie seznamuje s vybranými aspekty výzkumu zaměřeného na vnímání tvořivosti mezi českými a americkými studenty výtvarného oboru v rámci společné on-line výuky. Projekt byl řešen metodou Art based research (ABR) v průběhu zimního semestru 2022/23 na KVKTT PdF, UHK s 11 (CZ) studenty a 10 (USA) studenty Bc. studia. Výstupy projektu ukazují na odlišné hodnocení vlastní tvořivosti i tvořivosti výtvarných prací mezi oběma skupinami navzájem. Zviditelňují tak formativní vliv kulturního kontextu a vzdělávání na koncept tvořivost i v rámci výtvarné disciplíny. Zvolená metoda ukazuje možnosti akčního výzkumu, který umožňuje díky procesu formovat vlastní poznání účastníků díky aktivní participaci. Vzájemná konfrontace či překryv odlišných konceptů tvořivosti tak nabízí inspiraci pro výuku tvořivých disciplín. cze
dc.format p. 86-94 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Slovenská Vzdelávacia a Obstarávacia cze
dc.relation.ispartof Slavonic pedagogical studies journal, volume 12, issue: 2 cze
dc.subject tvořivost cze
dc.subject výtvarná výchova cze
dc.subject kulturní rozdíly cze
dc.subject výzkum založený na umění cze
dc.subject creativity eng
dc.subject art education eng
dc.subject cultural differences eng
dc.subject art-based research eng
dc.title TVOŘIVOST A JEJÍ VNÍMÁNÍ STUDENTY V CZ/USA SPOLEČNÉM VÝTVARNÉM SEMINÁŘI: VÝZKUMNÁ STUDIE ZALOŽENÁ NA UMĚNÍ cze
dc.title.alternative EXPLORING STUDENTS' PERCEPTION OF CREATIVITY IN CZ/USA ART JOINT CLASS: ART-BASED RESEARCH (ABR) STUDY eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43880457 cze
dc.identifier.doi 10.18355/PG.2023.12.2.2 cze
dc.description.abstract-translated Creativity is one of the most emphasized competencies in education. Despite the consensus on its importance, the concept of creativity is understood differently in various cultures. This study presents selected aspects of research on the perception of creativity among Czech and American art students in a joint online class. The project was realized by Art Based Research (ABR) method during the winter semester 2022/23 at KVKTT PdF, UHK, with 11 Czech students and 10 American students of Bc. studies. The project findings show different evaluations of creativity, self-efficacy, and creativity of artworks between the two groups. They make visible the formative influence of cultural context and education on creativity, even within the art discipline. The chosen method demonstrates the possibilities of action research, which, through the process, enables the participants' knowledge to be shaped through active participation. The mutual confrontation or overlapping of different concepts of creativity thus offers inspiration for teaching creative disciplines. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url http://www.pegasjournal.eu/2023_12_02_02.html cze
dc.relation.publisherversion http://www.pegasjournal.eu/2023_12_02_02.html cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta