Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Besedová, Petra |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T13:10:55Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T13:10:55Z |
|
| dc.date.issued |
2023 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1801-1489 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1930 |
|
| dc.description.abstract |
Studie se zaměřuje na hodnocení znalostí reálií německy mluvících zemí, resp. Rakouska mezi studenty německého jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (PdF UHK). Cílem bylo analyzovat úspěšnost studentů v testech z reálií a identifikovat tematické rozdíly v jejich znalostech. Výsledky odhalují variabilitu v úspěšnosti testů, se zvláštním důrazem na nízkou úspěšnost v otázkách týkajících se rakouské historie. Analýza také naznačuje, že forma testu nemá signifikantní vliv na úspěšnost studentů. Studie zdůrazňuje důležitost začlenění reálií do výuky cizích jazyků. Efektivní osvojení reálií nejen podporuje kulturní kompetence, ale také umožňuje hlubší
lingvistické porozumění. Tento nový vhled má praktické implikace pro výukové metody a kurikulární plánování, což je nezbytné pro studenty učitelství cizích jazyků. |
cze |
| dc.format |
p. 42-59 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
Jihočeská univerzita |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku, volume 19, issue: 37 |
cze |
| dc.subject |
reálie |
cze |
| dc.subject |
německý jazyk |
cze |
| dc.subject |
kulturní kompetence |
cze |
| dc.subject |
testování úspěšnosti |
cze |
| dc.subject |
landscapes |
eng |
| dc.subject |
German language |
eng |
| dc.subject |
cultural competence |
eng |
| dc.subject |
success testing |
eng |
| dc.title |
Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie |
cze |
| dc.title.alternative |
Variability and Thematic Differences in Knowledge of German-Speaking Countries: A Case Study |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43880444 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
The study focuses on the assessing knowledge of the landscapes of Germanspeaking countries, specifically Austria, among German language students at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (PdF UHK). The aim was to analyze student success in landscapes-based tests and identify thematic differences in their knowledge. The results reveal variability in test success, with particular emphasis on low performance in question related to Austrian history. The analysis also suggests that the form of the test does not have a significant impact on student success. The study emphasizes the importance of integrating landscapes into foreign language teaching. Effective acquisition of landscapes not only supports cultural competence, but also allows for deeper linguistic understanding. This new insight has practical implications for teaching methods and curriculum planning, which is essential for foreign language teaching students. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf |
cze |
| dc.relation.publisherversion |
https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam