Digitální knihovna UHK

Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie

Zobrazit minimální záznam

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Besedová, Petra cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T13:10:55Z
dc.date.available 2025-12-05T13:10:55Z
dc.date.issued 2023 cze
dc.identifier.issn 1801-1489 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1930
dc.description.abstract Studie se zaměřuje na hodnocení znalostí reálií německy mluvících zemí, resp. Rakouska mezi studenty německého jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (PdF UHK). Cílem bylo analyzovat úspěšnost studentů v testech z reálií a identifikovat tematické rozdíly v jejich znalostech. Výsledky odhalují variabilitu v úspěšnosti testů, se zvláštním důrazem na nízkou úspěšnost v otázkách týkajících se rakouské historie. Analýza také naznačuje, že forma testu nemá signifikantní vliv na úspěšnost studentů. Studie zdůrazňuje důležitost začlenění reálií do výuky cizích jazyků. Efektivní osvojení reálií nejen podporuje kulturní kompetence, ale také umožňuje hlubší lingvistické porozumění. Tento nový vhled má praktické implikace pro výukové metody a kurikulární plánování, což je nezbytné pro studenty učitelství cizích jazyků. cze
dc.format p. 42-59 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Jihočeská univerzita cze
dc.relation.ispartof Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku, volume 19, issue: 37 cze
dc.subject reálie cze
dc.subject německý jazyk cze
dc.subject kulturní kompetence cze
dc.subject testování úspěšnosti cze
dc.subject landscapes eng
dc.subject German language eng
dc.subject cultural competence eng
dc.subject success testing eng
dc.title Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie cze
dc.title.alternative Variability and Thematic Differences in Knowledge of German-Speaking Countries: A Case Study eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43880444 cze
dc.description.abstract-translated The study focuses on the assessing knowledge of the landscapes of Germanspeaking countries, specifically Austria, among German language students at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (PdF UHK). The aim was to analyze student success in landscapes-based tests and identify thematic differences in their knowledge. The results reveal variability in test success, with particular emphasis on low performance in question related to Austrian history. The analysis also suggests that the form of the test does not have a significant impact on student success. The study emphasizes the importance of integrating landscapes into foreign language teaching. Effective acquisition of landscapes not only supports cultural competence, but also allows for deeper linguistic understanding. This new insight has practical implications for teaching methods and curriculum planning, which is essential for foreign language teaching students. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf cze
dc.relation.publisherversion https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet