Dépôt DSpace/Manakin

Základní reflexe k poskytování sociální služby rané péče v době pandemie COVID-19

Afficher la notice abrégée

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Bendová, Petra cze
dc.contributor.author Havránková, Ivana cze
dc.contributor.author Truhlářová, Zuzana cze
dc.contributor.author Zikl, Pavel cze
dc.contributor.author Marková, Aneta cze
dc.contributor.author Mojžíšová, Adéla cze
dc.contributor.author Prázdná, Radka cze
dc.contributor.author Nesládek, Michal cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T11:37:21Z
dc.date.available 2025-12-05T11:37:21Z
dc.date.issued 2022 cze
dc.identifier.issn 2729-9120 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1655
dc.description.abstract Text prezentuje základní přehled omezení a problematických oblastí, s nimiž se poskytovatelé sociální služby rané péče setkali/setkávali v průběhu pandemie COVID-19 v ČR, tj. při poskytování služby a při řešení opatření spojených s poskytováním služby v době zvýšeného výskytu virového onemocnění COVID-19 v ČR. Předkládaný text vychází z výsledků výzkumného šetření, jež bylo v roce 2022 realizováno napříč registrovanými vybranými sociálními službami v ČR. V rámci výzkumného šetření byl využit dotazník vlastní konstrukce obsahující 24 položek, jenž byl distribuován online survay. Do výzkumného šetření bylo zapojeno 19 (tj. 38 %) poskytovatelů sociální služby rané péče z celkového počtu 50 registrovaných poskytovatelů služby rané péče v České republice. Je třeba upozornit, že obdobné výzkumné šetření nebylo doposud v ČR realizováno. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že ve vztahu k zajištění služby rané péče její poskytovatelé nejčastěji naráželi při jejím zajištění na nepřehlednost informací, na celkový nedostatek informací a metodické podporv v době pandemie COVID-19 . Současně se potýkali také s eliminací přímého kontaktu s uživateli služby, s nedostatečným technickým vybavením a ICT gramotností uživatelů této služby. Lze konstatovat, že zjištění získaná touto studií, je možné konstruktivně využít pro další diskusi a aktivity státní sociální správy, samosprávy při tvorbě koncepčních strategiích, metodické činnosti v sociálních službách, resp. ve službě rané péče, pro stavy rizikových situací v době pandemie (nejen) v ČR. cze
dc.format p. 18-28 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Fakulta sociálnych vied, UCM v Trnave, Bučianska 4/A, 917 01 Trnava cze
dc.relation.ispartof Revue sociálnych služieb, volume 2, issue: 1 cze
dc.subject sociální služba rané péče cze
dc.subject poskytovatel cze
dc.subject COVID-19 cze
dc.subject metodická podpora cze
dc.subject informační zdroje cze
dc.subject social service Early Intervention eng
dc.subject provider eng
dc.subject COVID-19 eng
dc.subject methodological support eng
dc.subject information resources eng
dc.title Základní reflexe k poskytování sociální služby rané péče v době pandemie COVID-19 cze
dc.title.alternative Basic Feedback of the Ensuring the Provision of Social Service of Early Intervention during the Pandemie of COVID-19 eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43879419 cze
dc.description.abstract-translated The presented article provides an answer to the question of what are the identifiable problems in the execution of the provision of the early intervention service regarding the measures that took place during the outbreak of COVID-19. In our study, we mapped what kinds of problems has arisen in practice in relation to the provision of early intervention services during Coronavirus pandemic (COVID -19). The presented text is focused by results of the research study realized in 2022 across registered selected social services in the Czech Republic. The research instrument was a self-constructed, online survey questionnaire with 24 questions distributed online. The target group of the analysis were 19 (= 38%) providers of early intervention social services out of the total 50 registered providers of early intervention social services in the Czech Republic. A similar research survey has not yet been carried out in the Czech Republic. The early care providers pointed out, in the context of ensuring the provision of the early intervention service, the lack of clarity of the information and methodological support during the pandemic of COVID-19. At the same time, they also faced the elimination of direct contact with their service users, insufficient technical equipment and ICT literacy of the early intervention service users. The findings obtained by this study can be constructively used for further discussion and activities of state social administration, self-government in conceptual strategies, methodological activities in social services, respectively. in the service of early intervention, for states of risk situations during a pandemic (not only) in the Czech Republic. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://rss.fsvucm.sk/index.php/rss/issue/archive cze
dc.source.url https://rss.fsvucm.sk/index.php/rss/index cze
dc.source.url https://rss.fsvucm.sk/index.php/rss/article/view/23/21 cze
dc.rights.access Open Access cze
dc.project.ID TL05000413/Změny ve vybraných sociálních službách zaměřených na osoby s postižením v době krizového stavu v důsledku virového onemocnění cze


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte