Mostrar el registro sencillo del ítem
| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Michek, Stanislav | cze |
| dc.contributor.author | Herynková, Marie | cze |
| dc.contributor.author | Hornáčková, Vladimíra | cze |
| dc.contributor.author | Košek Bartošová, Iva | cze |
| dc.contributor.author | Pohnětalová, Yveta | cze |
| dc.contributor.author | Havigerová, Jana Marie | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T11:34:23Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T11:34:23Z | |
| dc.date.issued | 2022 | cze |
| dc.identifier.issn | 1211-4669 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/1635 | |
| dc.description.abstract | Cílem studie je ověřit vliv inovované výuky na změny emoční inteligence studentek předškolního a elementárního vzdělávání. Sekundárním cílem je představit čtenáři postupy a přidanou hodnotu používaných vzdělávacích aktivit u studentek. Jedná se o intervenční studii za využití kvantitativního přístupu. Intervence spočívaly v aktivitách rozvojového projektu Nebojme se prožívání během akademického roku 2021/2022 a promítly se ve změně přístupu vyučujících k výuce zaměřené na rozvoj emoční inteligence studentek. Ke zjištění dopadů intervence bylo testováno 98 studentek a studentů testem emoční inteligence MSCEIT (pretest i post test). Za dobu cca 7 měsíců intervencí nedošlo k statisticky významné změně emoční inteligence studentek a studentů. | cze |
| dc.format | p. 204-229 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Česká pedagogická společnost | cze |
| dc.relation.ispartof | Pedagogická orientace, volume 32, issue: 3 | cze |
| dc.subject | prožívání | cze |
| dc.subject | rozvoj emoční inteligence | cze |
| dc.subject | pregraduální příprava učitelů | cze |
| dc.subject | intervenční studie | cze |
| dc.subject | experiencing | eng |
| dc.subject | development of emotional intelligence | eng |
| dc.subject | undergraduate teacher training | eng |
| dc.subject | intervention study | eng |
| dc.title | Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání | cze |
| dc.title.alternative | Development of emotional intelligence of students of pre-school and elementary education | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43879290 | cze |
| dc.identifier.doi | 10.5817/PedOr2022-3-204 | cze |
| dc.description.abstract-translated | The aim of the study is to verify the effect of innovative teaching on changes in the emotional intelligence of preschool and elementary education students. The secondary goal is to present to the reader the procedures and the added value of the educational activities used for both students and teachers. It is an intervention study using a quantitative approach. The interventions consisted of the activities of the development project Don‘t be afraid of experiencing during the academic year 2021/2022 consisting in changing the approach of teachers to teaching aimed at developing the emotional intelligence of students. To determine the effects of the intervention, 98 male and female students were tested with the MSCEIT emotional intelligence test (pretest and posttest). There was no statistically signiicant change in the emotional intelligence of male and female students during the approximately 7 months of intervention. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074 | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074 | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |