Digitální knihovna UHK

Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání

Zobrazit minimální záznam

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Michek, Stanislav cze
dc.contributor.author Herynková, Marie cze
dc.contributor.author Hornáčková, Vladimíra cze
dc.contributor.author Košek Bartošová, Iva cze
dc.contributor.author Pohnětalová, Yveta cze
dc.contributor.author Havigerová, Jana Marie cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T11:34:23Z
dc.date.available 2025-12-05T11:34:23Z
dc.date.issued 2022 cze
dc.identifier.issn 1211-4669 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1635
dc.description.abstract Cílem studie je ověřit vliv inovované výuky na změny emoční inteligence studentek předškolního a elementárního vzdělávání. Sekundárním cílem je představit čtenáři postupy a přidanou hodnotu používaných vzdělávacích aktivit u studentek. Jedná se o intervenční studii za využití kvantitativního přístupu. Intervence spočívaly v aktivitách rozvojového projektu Nebojme se prožívání během akademického roku 2021/2022 a promítly se ve změně přístupu vyučujících k výuce zaměřené na rozvoj emoční inteligence studentek. Ke zjištění dopadů intervence bylo testováno 98 studentek a studentů testem emoční inteligence MSCEIT (pretest i post test). Za dobu cca 7 měsíců intervencí nedošlo k statisticky významné změně emoční inteligence studentek a studentů. cze
dc.format p. 204-229 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Česká pedagogická společnost cze
dc.relation.ispartof Pedagogická orientace, volume 32, issue: 3 cze
dc.subject prožívání cze
dc.subject rozvoj emoční inteligence cze
dc.subject pregraduální příprava učitelů cze
dc.subject intervenční studie cze
dc.subject experiencing eng
dc.subject development of emotional intelligence eng
dc.subject undergraduate teacher training eng
dc.subject intervention study eng
dc.title Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání cze
dc.title.alternative Development of emotional intelligence of students of pre-school and elementary education eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43879290 cze
dc.identifier.doi 10.5817/PedOr2022-3-204 cze
dc.description.abstract-translated The aim of the study is to verify the effect of innovative teaching on changes in the emotional intelligence of preschool and elementary education students. The secondary goal is to present to the reader the procedures and the added value of the educational activities used for both students and teachers. It is an intervention study using a quantitative approach. The interventions consisted of the activities of the development project Don‘t be afraid of experiencing during the academic year 2021/2022 consisting in changing the approach of teachers to teaching aimed at developing the emotional intelligence of students. To determine the effects of the intervention, 98 male and female students were tested with the MSCEIT emotional intelligence test (pretest and posttest). There was no statistically signi􀏐icant change in the emotional intelligence of male and female students during the approximately 7 months of intervention. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074 cze
dc.relation.publisherversion https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35074 cze
dc.rights.access Open Access cze


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet