Репозиторий Dspace

Edukační přínos zoologických zahrad: etická reflexe

Показать сокращенную информацию

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Hrdá, Marie cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T10:43:04Z
dc.date.available 2025-12-05T10:43:04Z
dc.date.issued 2021 cze
dc.identifier.issn 1802-3061 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1391
dc.description.abstract Jedním z primárních cílů ZOO je vzdělání a výchova v ekologii a ochranářství. Tento příspěvek k proměně lidského přístupu k přírodě a zastavení vymírání druhů, který má nějakým způsobem legitimizovat držení divokých zvířat v zajetí, je kritiky zpochybňován. Jak tomu je se vzdělávacím přínosem ve skutečnosti, mohou ukázat výzkumy. Text se věnuje výsledkům výzkumů o vzdělávacím přínosu ZOO a jejich analýzám. Předpokládá se, že návštěva ZOO by měla přispět k pro-environmentálnímu cítění, ochranářskému étosu, postoji a chování, ke gramotnosti v biodiverzitě a dalším. Závěry výzkumů jsou ale prozatím přinejmenším nejednoznačné. Cílem příspěvku je v kontextu těchto nejnovějších výzkumů poukázat na další relevantní faktory, které mohou ovlivňovat postoje lidí, a na případný potenciální edukační přínos zoologických zahrad v jiných oblastech. cze
dc.format p. 1-15 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Karlova. Centrum pro otázky životního prostředí cze
dc.relation.ispartof Envigogika, volume 16, issue: 1 cze
dc.subject environmentální vzdělávání cze
dc.subject návštěvníci zoo cze
dc.subject výzkum vlivu cze
dc.subject ochranářský postoj cze
dc.subject zvířata v zajetí cze
dc.subject environmental education eng
dc.subject zoo visitors eng
dc.subject research of visitor’s impact eng
dc.subject conservation attitude eng
dc.subject captive animals eng
dc.title Edukační přínos zoologických zahrad: etická reflexe cze
dc.title.alternative The Educational Contribution of Zoo’s: Ethical Reflection eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43878408 cze
dc.identifier.doi 10.14712/18023061.622 cze
dc.description.abstract-translated One of the ZOO’s primary goals is education and training in ecology and conservation. This contribution to changing the human approach to nature and halting the extinction of species, which should somehow legitimize the keeping of wild animals in captivity, is being challenged. Research can show the reality of educational benefits. The text deals with the results of research on the educational benefits of zoos and their analyses. It is assumed that a visit of the zoo should contribute to pro-environmental sentiment, conservation ethos, attitudes and behaviours, biodiversity literacy and more. However, conclusions from the research are so far at least ambiguous. The aim of this paper is to point out, in the context of this latest research, other relevant factors that may influence people's attitudes and the potential educational benefits of zoos in other areas. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622 cze
dc.relation.publisherversion https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622 cze
dc.rights.access Open Access cze


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись