Mostrar el registro sencillo del ítem
| dc.rights.license | CC BY | cze |
| dc.contributor.author | Hrdá, Marie | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-12-05T10:43:04Z | |
| dc.date.available | 2025-12-05T10:43:04Z | |
| dc.date.issued | 2021 | cze |
| dc.identifier.issn | 1802-3061 | cze |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12603/1391 | |
| dc.description.abstract | Jedním z primárních cílů ZOO je vzdělání a výchova v ekologii a ochranářství. Tento příspěvek k proměně lidského přístupu k přírodě a zastavení vymírání druhů, který má nějakým způsobem legitimizovat držení divokých zvířat v zajetí, je kritiky zpochybňován. Jak tomu je se vzdělávacím přínosem ve skutečnosti, mohou ukázat výzkumy. Text se věnuje výsledkům výzkumů o vzdělávacím přínosu ZOO a jejich analýzám. Předpokládá se, že návštěva ZOO by měla přispět k pro-environmentálnímu cítění, ochranářskému étosu, postoji a chování, ke gramotnosti v biodiverzitě a dalším. Závěry výzkumů jsou ale prozatím přinejmenším nejednoznačné. Cílem příspěvku je v kontextu těchto nejnovějších výzkumů poukázat na další relevantní faktory, které mohou ovlivňovat postoje lidí, a na případný potenciální edukační přínos zoologických zahrad v jiných oblastech. | cze |
| dc.format | p. 1-15 | cze |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Univerzita Karlova. Centrum pro otázky životního prostředí | cze |
| dc.relation.ispartof | Envigogika, volume 16, issue: 1 | cze |
| dc.subject | environmentální vzdělávání | cze |
| dc.subject | návštěvníci zoo | cze |
| dc.subject | výzkum vlivu | cze |
| dc.subject | ochranářský postoj | cze |
| dc.subject | zvířata v zajetí | cze |
| dc.subject | environmental education | eng |
| dc.subject | zoo visitors | eng |
| dc.subject | research of visitor’s impact | eng |
| dc.subject | conservation attitude | eng |
| dc.subject | captive animals | eng |
| dc.title | Edukační přínos zoologických zahrad: etická reflexe | cze |
| dc.title.alternative | The Educational Contribution of Zoo’s: Ethical Reflection | eng |
| dc.type | article | cze |
| dc.identifier.obd | 43878408 | cze |
| dc.identifier.doi | 10.14712/18023061.622 | cze |
| dc.description.abstract-translated | One of the ZOO’s primary goals is education and training in ecology and conservation. This contribution to changing the human approach to nature and halting the extinction of species, which should somehow legitimize the keeping of wild animals in captivity, is being challenged. Research can show the reality of educational benefits. The text deals with the results of research on the educational benefits of zoos and their analyses. It is assumed that a visit of the zoo should contribute to pro-environmental sentiment, conservation ethos, attitudes and behaviours, biodiversity literacy and more. However, conclusions from the research are so far at least ambiguous. The aim of this paper is to point out, in the context of this latest research, other relevant factors that may influence people's attitudes and the potential educational benefits of zoos in other areas. | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.source.url | https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622 | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622 | cze |
| dc.rights.access | Open Access | cze |