Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Besedová, Petra |
cze |
| dc.contributor.author |
Kroupová, Ludmila |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T10:41:29Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T10:41:29Z |
|
| dc.date.issued |
2021 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1803-1331 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1380 |
|
| dc.description.abstract |
V rámci výzkumu Vliv hudby na výuku cizích jazyků prováděného vědeckovýzkumným týmem Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové proběhlo na vybraných základních školách testování žáků 7. – 9. tříd s cílem zjistit, jaký vliv má paměť při studiu hudby a při výuce cizích jazyků a do jaké míry mají hudebně vzdělaní jedinci výhodu při učení se cizím jazykům. Testování bylo realizováno formou písemně zaznamenávaného paměťového testu kompletovaného s dotazníkem, v němž respondenti uváděli svůj vztah k hudebním činnostem. Příspěvek informuje o záměrech studie, průběhu testování, uvádí podrobnosti obsahu paměťového testu a shrnuje dosažené výsledky. |
cze |
| dc.format |
p. 1-7 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
Masarykova univerzita |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Teoretické reflexe hudební výchovy, volume 17, issue: 2 |
cze |
| dc.subject |
Pedagogická fakulta |
cze |
| dc.subject |
Univerzita Hradec Králové |
cze |
| dc.subject |
výzkum |
cze |
| dc.subject |
paměť |
cze |
| dc.subject |
testování |
cze |
| dc.subject |
hudba |
cze |
| dc.subject |
výuka cizích jazyků |
cze |
| dc.subject |
Faculty of Education |
eng |
| dc.subject |
University of Hradec Králové |
eng |
| dc.subject |
research |
eng |
| dc.subject |
memory |
eng |
| dc.subject |
testing |
eng |
| dc.subject |
music |
eng |
| dc.subject |
foreign language teaching |
eng |
| dc.title |
Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků |
cze |
| dc.title.alternative |
The importance of memory in the study of music and in teaching foreign languages as part of research on The influence of music on foreign language teaching |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43878351 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
As a part of the research The Influence of Music on Foreign Language Teaching, carried out by the research team of the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, pupils of 7th– 9 th graders at selected primary schools were tested to determine the influence of memory in music study and foreign language teaching and to what extent musically educated individuals have the advantage of learning foreign languages. Testing was conducted in the form of a written test memory recorded assembled with a questionnaire in which respondents indicated their relationship to musical activities. The paper informs about the intentions of the study, the course of testing, gives details of the content of the memory test. and summarizes the achieved results. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/publ.htm |
cze |
| dc.source.url |
https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/anotace/besedova_kroupova_anotace.pdf |
cze |
| dc.source.url |
https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf |
cze |
| dc.source.url |
https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/obsah.htm |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam