Digitální knihovna UHK

Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků

Zobrazit minimální záznam

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Besedová, Petra cze
dc.contributor.author Kroupová, Ludmila cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T10:41:29Z
dc.date.available 2025-12-05T10:41:29Z
dc.date.issued 2021 cze
dc.identifier.issn 1803-1331 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1380
dc.description.abstract V rámci výzkumu Vliv hudby na výuku cizích jazyků prováděného vědeckovýzkumným týmem Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové proběhlo na vybraných základních školách testování žáků 7. – 9. tříd s cílem zjistit, jaký vliv má paměť při studiu hudby a při výuce cizích jazyků a do jaké míry mají hudebně vzdělaní jedinci výhodu při učení se cizím jazykům. Testování bylo realizováno formou písemně zaznamenávaného paměťového testu kompletovaného s dotazníkem, v němž respondenti uváděli svůj vztah k hudebním činnostem. Příspěvek informuje o záměrech studie, průběhu testování, uvádí podrobnosti obsahu paměťového testu a shrnuje dosažené výsledky. cze
dc.format p. 1-7 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Masarykova univerzita cze
dc.relation.ispartof Teoretické reflexe hudební výchovy, volume 17, issue: 2 cze
dc.subject Pedagogická fakulta cze
dc.subject Univerzita Hradec Králové cze
dc.subject výzkum cze
dc.subject paměť cze
dc.subject testování cze
dc.subject hudba cze
dc.subject výuka cizích jazyků cze
dc.subject Faculty of Education eng
dc.subject University of Hradec Králové eng
dc.subject research eng
dc.subject memory eng
dc.subject testing eng
dc.subject music eng
dc.subject foreign language teaching eng
dc.title Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků cze
dc.title.alternative The importance of memory in the study of music and in teaching foreign languages as part of research on The influence of music on foreign language teaching eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43878351 cze
dc.description.abstract-translated As a part of the research The Influence of Music on Foreign Language Teaching, carried out by the research team of the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, pupils of 7th– 9 th graders at selected primary schools were tested to determine the influence of memory in music study and foreign language teaching and to what extent musically educated individuals have the advantage of learning foreign languages. Testing was conducted in the form of a written test memory recorded assembled with a questionnaire in which respondents indicated their relationship to musical activities. The paper informs about the intentions of the study, the course of testing, gives details of the content of the memory test. and summarizes the achieved results. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/publ.htm cze
dc.source.url https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/anotace/besedova_kroupova_anotace.pdf cze
dc.source.url https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf cze
dc.source.url https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/obsah.htm cze
dc.rights.access Open Access cze


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet