Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Košek Bartošová, Iva cze
dc.contributor.author Pohnětalová, Yveta cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T10:31:45Z
dc.date.available 2025-12-05T10:31:45Z
dc.date.issued 2021 cze
dc.identifier.issn 1336-2232 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1343
dc.description.abstract Téma příspěvku prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň jazykové paměti u žáků 3., 4. a 5. třídy základní školy a zmapovat roli hudby při výuce cizích jazyků. Pomocí nestandardizovaného dotazníku jsme nejprve zjišťovali vztah respondentů k hudbě a poté na základě poslechových jazykových testů jejich úroveň jazykové paměti ve vztahu k hudbě. Výzkumu se účastnilo 403 respondentů. Pro zpracování dat byl použit Spearmanův korelační koeficient, Mann-Whitney test a T-test. Výsledky ukázaly vyšší úspěšnost v jazykové paměti u žáků 3. ročníku, kteří navštěvují základní uměleckou školu. Tato propojenost přináší další výzvy pro výzkum v oblastech učení cizích jazyků. cze
dc.format p. 59-71 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Katolická univerzita cze
dc.relation.ispartof Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, volume 20, issue: 4 cze
dc.subject Role hudby cze
dc.subject jazyková a hudební paměť cze
dc.subject primární vzdělávání. cze
dc.subject Music role eng
dc.subject language and music memory eng
dc.subject primary education. eng
dc.title Role hudby ve výuce cizích jazyků cze
dc.title.alternative Music Role in Learning of Foreign Languages eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43878164 cze
dc.description.abstract-translated The topic of the paper is represented by results in the research survey, the aim, which was to determine the level of language memory in pupils of the 3rd, 4th and 5th class of primary school and to map the role of music in learning of foreign languages. Using a non-standardised questionnaire, we firstly determined the respondents’ relationship to music and then, based on listening language tests, their level of language memory in relationship with music. There were 403 respondents in the research. The Spearman´s correlation coefficient, the Mann-Whitney test and the T-test had been chosen for data processing. The results showed a higher success in language memory in pupils of the 3rd year, who attend primary art school. This interconnectedness brings further challenges to research in the fields of learning of foreign languages. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf cze
dc.source.url http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta