Afficher la notice abrégée
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Přikrylová, Katarína |
cze |
| dc.contributor.author |
Břízová, Helena |
cze |
| dc.contributor.author |
Vaňásková, Aneta |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T09:28:58Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T09:28:58Z |
|
| dc.date.issued |
2021 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1210-3691 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1165 |
|
| dc.description.abstract |
Skrze humor se členové vrstevnických kultur období rané adolescence vyrovnávají s těžko uchopitelnými životními tématy starších generací. Text pojednává o kvalitách formy humoru – vtipu. Pozornost je zaměřená na charakter pointy, popis hrdiny a řadu dalších ukazatelů, které zcela jasně odkazují k částem kultury dospělých, se kterými se naši žáci aktuálně potýkají. Kvalitativní obsahová analýza tří nejlepších vtipů od 181 žáků je východiskem ke zkoumání humoru a vtipu v oboru výtvarné výchovy. |
cze |
| dc.format |
p. 50-63 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
Univerzita Karlova |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Výtvarná výchova, volume 61, issue: 3-4 |
cze |
| dc.subject |
humor |
cze |
| dc.subject |
vtip |
cze |
| dc.subject |
konceptualizace vtipu |
cze |
| dc.subject |
kvalitativní obsahová analýza vtipu |
cze |
| dc.subject |
teorie inkongruity |
cze |
| dc.subject |
teorie bisociace |
cze |
| dc.subject |
hrdina vtipu |
cze |
| dc.subject |
pointa vtipu |
cze |
| dc.subject |
téma vtipu |
cze |
| dc.subject |
významové plány vtipu |
cze |
| dc.subject |
důvtip |
cze |
| dc.subject |
praxe výtvarné výchovy |
cze |
| dc.subject |
humour |
eng |
| dc.subject |
joke |
eng |
| dc.subject |
conceptualization of a joke |
eng |
| dc.subject |
qualitative content analysis of a joke |
eng |
| dc.subject |
theory of incongruity |
eng |
| dc.subject |
theory of bisociation |
eng |
| dc.subject |
hero of a joke |
eng |
| dc.subject |
point of a joke |
eng |
| dc.subject |
theme of a joke |
eng |
| dc.subject |
meaning plans of a joke |
eng |
| dc.subject |
wit |
eng |
| dc.subject |
practice of art education |
eng |
| dc.title |
Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1. |
cze |
| dc.title.alternative |
From the verbal jokes to the wit. Part No. 1. |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43877162 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
Members of early adolescence peer cultures cope with the difficult life issues of older generations through humour. The article discusses qualities of a joke as a form of humour. It focuses on the character of the point of the joke, the description of hero and a number of other indicators that clearly refer to the parts of adult culture that our pupils are currently struggling with. Qualitative content analysis of three best jokes from the sample of 181 pupils represents a starting point for the study of humour and joke in the practice of art education. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/ |
cze |
| dc.relation.publisherversion |
https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/ |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée