Repositorio Dspace

Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1.

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Přikrylová, Katarína cze
dc.contributor.author Břízová, Helena cze
dc.contributor.author Vaňásková, Aneta cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T09:28:58Z
dc.date.available 2025-12-05T09:28:58Z
dc.date.issued 2021 cze
dc.identifier.issn 1210-3691 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1165
dc.description.abstract Skrze humor se členové vrstevnických kultur období rané adolescence vyrovnávají s těžko uchopitelnými životními tématy starších generací. Text pojednává o kvalitách formy humoru – vtipu. Pozornost je zaměřená na charakter pointy, popis hrdiny a řadu dalších ukazatelů, které zcela jasně odkazují k částem kultury dospělých, se kterými se naši žáci aktuálně potýkají. Kvalitativní obsahová analýza tří nejlepších vtipů od 181 žáků je východiskem ke zkoumání humoru a vtipu v oboru výtvarné výchovy. cze
dc.format p. 50-63 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Karlova cze
dc.relation.ispartof Výtvarná výchova, volume 61, issue: 3-4 cze
dc.subject humor cze
dc.subject vtip cze
dc.subject konceptualizace vtipu cze
dc.subject kvalitativní obsahová analýza vtipu cze
dc.subject teorie inkongruity cze
dc.subject teorie bisociace cze
dc.subject hrdina vtipu cze
dc.subject pointa vtipu cze
dc.subject téma vtipu cze
dc.subject významové plány vtipu cze
dc.subject důvtip cze
dc.subject praxe výtvarné výchovy cze
dc.subject humour eng
dc.subject joke eng
dc.subject conceptualization of a joke eng
dc.subject qualitative content analysis of a joke eng
dc.subject theory of incongruity eng
dc.subject theory of bisociation eng
dc.subject hero of a joke eng
dc.subject point of a joke eng
dc.subject theme of a joke eng
dc.subject meaning plans of a joke eng
dc.subject wit eng
dc.subject practice of art education eng
dc.title Od verbálních vtipů k důvtipu a k aktuálním tématům mladších adolescentů; báze pro testování skrze výtvarná zadání na ZŠ a ZUŠ. Část 1. cze
dc.title.alternative From the verbal jokes to the wit. Part No. 1. eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43877162 cze
dc.description.abstract-translated Members of early adolescence peer cultures cope with the difficult life issues of older generations through humour. The article discusses qualities of a joke as a form of humour. It focuses on the character of the point of the joke, the description of hero and a number of other indicators that clearly refer to the parts of adult culture that our pupils are currently struggling with. Qualitative content analysis of three best jokes from the sample of 181 pupils represents a starting point for the study of humour and joke in the practice of art education. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/ cze
dc.relation.publisherversion https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/ cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta