Repositorio Dspace

Sonda do pohybové aktivity dětí ve státních mateřských školách, v lesních mateřských školách a v dětských lesních klubech

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.license CC BY cze
dc.contributor.author Culková, Dita cze
dc.contributor.author Francová, Lucie cze
dc.date.accessioned 2025-12-05T09:21:39Z
dc.date.available 2025-12-05T09:21:39Z
dc.date.issued 2020 cze
dc.identifier.issn 1211-6521 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/1114
dc.description.abstract Asociace lesních mateřských škol (LMŠ) reprezentuje jeden ze současných alternativních výchovně-vzdělávacích směrů, ve kterém dominuje volná hra, situační učení a spontánní pohybové činnosti (SPČ). Státní mateřské školy (SMŠ) naopak primárně následují Rámcový vzdělávací program, kde převažují řízené pohybové činnosti (ŘPČ).Cílem této studie je komparace pohybového režimu ve SMŠ a v LMŠ a dětských lesních klubech (DLK) zaměřená na četnost a délku preferovaných organizačních forem a následná diskuze vedená v kontextu formování pohybové gramotnosti dětí. Studie je deskriptivního charakteru využívající dotazníkové šetření uskutečněné s koordinátory LMŠ a DLK a s pedagogy ze SMŠ. cze
dc.format p. 16-25 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Palackého cze
dc.relation.ispartof Tělesná kultura, volume 43, issue: 1 cze
dc.subject předškolní zařízení cze
dc.subject asociace lesních mateřských škol cze
dc.subject pohybový režim cze
dc.subject řízená pohybová činnost cze
dc.subject spontánní pohybová činnost cze
dc.subject pre-school institutions eng
dc.subject association of forest kindergartens eng
dc.subject physical schedule eng
dc.subject controlled motor activity, spontaneous motion activity eng
dc.title Sonda do pohybové aktivity dětí ve státních mateřských školách, v lesních mateřských školách a v dětských lesních klubech cze
dc.title.alternative A Probe into a Physical Activity of Children in State Kindergartens, Forest Kindergartens and Children's Forest Clubs eng
dc.type article cze
dc.identifier.obd 43876888 cze
dc.identifier.doi 10.5507/tk.2020.008 cze
dc.description.abstract-translated The Association of Forest Kindergartens represents one of the contemporary alternative-educational courses. These institutions are based on the dominance of a free play, situational learning and spontaneous physical activities (SPA). On the contrary state kindergartens follow Framework Educational Program for pre-school education where organised physical activity (OPA) prevails. The aim is a comparison of children movement regime in state kindergartens (SK) and in forest kindergartens and children's forest clubs (FKC). Emphasis is put on analysis of the frequency, time duration and organization forms of implemented physical activities and subsequent discussion about physical literacy. Study is based on descriptive character using a questionnaire survey conducted with 26 coordinators of forest kindergartens and forest clubs and 49 pedagogues of state kindergartens. eng
dc.publicationstatus postprint cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.source.url https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2020/01/03.pdf cze
dc.relation.publisherversion https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2020/01/03.pdf cze
dc.rights.access Open Access cze


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Listar

Mi cuenta