Zobrazit minimální záznam
| dc.rights.license |
CC BY |
cze |
| dc.contributor.author |
Culková, Dita |
cze |
| dc.contributor.author |
Francová, Lucie |
cze |
| dc.date.accessioned |
2025-12-05T09:21:39Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-05T09:21:39Z |
|
| dc.date.issued |
2020 |
cze |
| dc.identifier.issn |
1211-6521 |
cze |
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12603/1114 |
|
| dc.description.abstract |
Asociace lesních mateřských škol (LMŠ) reprezentuje jeden ze současných alternativních výchovně-vzdělávacích směrů, ve kterém dominuje volná hra, situační učení a spontánní pohybové činnosti (SPČ). Státní mateřské školy (SMŠ) naopak primárně následují Rámcový vzdělávací program, kde převažují řízené pohybové činnosti (ŘPČ).Cílem této studie je komparace pohybového režimu ve SMŠ a v LMŠ a dětských lesních klubech (DLK) zaměřená na četnost a délku preferovaných organizačních forem a následná diskuze vedená v kontextu formování pohybové gramotnosti dětí. Studie je deskriptivního charakteru využívající dotazníkové šetření uskutečněné s koordinátory LMŠ a DLK a s pedagogy ze SMŠ. |
cze |
| dc.format |
p. 16-25 |
cze |
| dc.language.iso |
cze |
cze |
| dc.publisher |
Univerzita Palackého |
cze |
| dc.relation.ispartof |
Tělesná kultura, volume 43, issue: 1 |
cze |
| dc.subject |
předškolní zařízení |
cze |
| dc.subject |
asociace lesních mateřských škol |
cze |
| dc.subject |
pohybový režim |
cze |
| dc.subject |
řízená pohybová činnost |
cze |
| dc.subject |
spontánní pohybová činnost |
cze |
| dc.subject |
pre-school institutions |
eng |
| dc.subject |
association of forest kindergartens |
eng |
| dc.subject |
physical schedule |
eng |
| dc.subject |
controlled motor activity, spontaneous motion activity |
eng |
| dc.title |
Sonda do pohybové aktivity dětí ve státních mateřských školách, v lesních mateřských školách a v dětských lesních klubech |
cze |
| dc.title.alternative |
A Probe into a Physical Activity of Children in State Kindergartens, Forest Kindergartens and Children's Forest Clubs |
eng |
| dc.type |
article |
cze |
| dc.identifier.obd |
43876888 |
cze |
| dc.identifier.doi |
10.5507/tk.2020.008 |
cze |
| dc.description.abstract-translated |
The Association of Forest Kindergartens represents one of the contemporary alternative-educational courses. These institutions are based on the dominance of a free play, situational learning and spontaneous physical activities (SPA). On the contrary state kindergartens follow Framework Educational Program for pre-school education where organised physical activity (OPA) prevails. The aim is a comparison of children movement regime in state kindergartens (SK) and in forest kindergartens and children's forest clubs (FKC). Emphasis is put on analysis of the frequency, time duration and organization forms of implemented physical activities and subsequent discussion about physical literacy. Study is based on descriptive character using a questionnaire survey conducted with 26 coordinators of forest kindergartens and forest clubs and 49 pedagogues of state kindergartens. |
eng |
| dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
| dc.peerreviewed |
yes |
cze |
| dc.source.url |
https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2020/01/03.pdf |
cze |
| dc.relation.publisherversion |
https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2020/01/03.pdf |
cze |
| dc.rights.access |
Open Access |
cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam