Dépôt DSpace/Manakin

3D technology in the cultural heritage and education context

Afficher la notice abrégée

dc.rights.license CC BY eng
dc.contributor.author Milková, Eva cze
dc.contributor.author Maněnová, Martina cze
dc.contributor.author Chadimová, Lenka cze
dc.contributor.author Ntalianis, Klimis cze
dc.date.accessioned 2020-01-30T09:10:47Z
dc.date.available 2020-01-30T09:10:47Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 2074-1316 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12603/198
dc.description.abstract Modern technologies are getting involved in most spheres of human activities, they play an important role also in cultural heritage care. These technologies are used when research into historical reference is carried out, specifically in case of digitalization. Within the vast framework of cultural heritage, this paper deals with using 3D technologies suitable for digitalization of cultural heritage and utilization of its results in education. Firstly, the text focuses on basic criteria selecting a software appropriate for creation of a digital 3D model of a historical building and its implementation into a serious game. The second focus is on possible ways in which 3D technologies can impact the process of teaching history to elementary school pupils. eng
dc.format p. 59-64 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher North atlantic university union eng
dc.relation.ispartof International journal of education and information technologies, volume 13, issue: 2019 eng
dc.subject technology, cultural heritage eng
dc.subject serious game eng
dc.subject cultural heritage education eng
dc.subject technologie cze
dc.subject kulturní dědictví cze
dc.subject výuka dějin cze
dc.title 3D technology in the cultural heritage and education context eng
dc.title.alternative 3D technologie ve sféře kulturního dědictví a vzdělávacím kontextu cze
dc.type article eng
dc.identifier.obd 43875657 eng
dc.description.abstract-translated Moderní technologie jsou zahrnuty do většiny sfér lidských aktivit, hrají důležitou roli také v péči o kulturní dědictví. Článek se věnuje použití 3D digitálních technologií při digitalizaci národních památek a výsledků tohoto použití ve vzdělávání. Nejprve jsou představena základní kritéria pro výběr 3D software vhodného pro digitalizaci historických objektů a jejich implementaci do počítačové hry. Další, obsáhlejší část je zaměřena na pedagogický experiment související s použitím zvoleného software do výuky historie na základní škole. cze
dc.publicationstatus postprint eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.source.url http://www.naun.org/cms.action?id=20230 cze
dc.relation.publisherversion http://www.naun.org/cms.action?id=20230 eng
dc.rights.access Open Access eng


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte